DVD-Filmfragmenten in powerpoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Ik probeer een presentatie te maken, waar fragmenten van een film in verwerkt zijn. Probleem is echter dat het op DVD staat, en ik niet zeker weet hope ik tewerk moet gaan. Hoe kan ik deze fragmenten afzonderen? Moet ik de gehele film omzetten naar een ander formaat en die dan in stukjes hakken? Zo ja, hoe doe ik die twee dingen? Of moet ik het geheel anders aanpakken?

Dat moet je inderdaad doen ja, naar een ander formaat omzetten. Bijvoorbeeld het MPEG-, AVI- of WMV-formaat. Omzetten naar MPEG kan met Nero, maar er zijn ook andere handige progammatjes voor. Zoek maar een met google naar DVD2MPEG of DVD2AVI of zo. Met Nero kun je het zo doen:
Importeer de DVD met NeroVision Express. Vlak voor het importeren kun je linksonder in het scherm aangeven in welke map de video-bestandjes komen te staan. Als het importeren gelukt is, staan alle video fragmenten in die map. Je kunt ook na het importeren, met NeroVision Express de film bewerken of in stukjes knippen en daarna exporteren naar MPEG met de knop onderaan.

Bedankt voor je antwoord. Het omzetten naar MPEG is gelukt. Nu heb ik nog een progje nodig om de fragmenten erui te knippen. Ik dacht dat het zou kunnen met Windows moviemaker, mar die 'neemt het bestand niet' (ik krijg een melding: "C:\filmnaam.mpeg kan niet worden geïmporteerd. Een interface heeft teveel methoden om gebeurtenissen te starten").

Hmm, dat is raar... Windows Movie Maker zou normaal toch met MPEG-bestanden om moeten kunnen gaan. Met welk programma heb je het omgezet?
Anders kun je ook nog proberen te knippen met NeroVision Express. Dat gaat daar ook mee (Scène splitsen).

Omzetten heb ik gedaan met mr Divx. En de Divx die eruit kwam heb ik weer omgezet naar avi met Nero Recode. Ik probeerde het eerst met VobSub, maar kreeg er toen een bestand uit van 80GB.

Ok, ik ben weer een stapje verder gekomen. Ik heb de filmfragmenten die ik wilde in avi formaat. Ik heb de hele meuk in stukjes gehakt met Pinnacle studio Plus, die ik gratis heb gekregen bij onze benedencomputer.

Nu kom ik bij het volgende probleem. Wanneer ik in powerpoint kies voor 'invoegen' >> 'films en geluiden' >> 'Film uit bestand', krijg ik een frame op mijn sheet van de film. Ook word gevraagd of ik het automatisch wil laten afspelen, of door erop te klikken. Echter indien ik de film wil afspelen, zie ik alleen maar zwart. Het geluid hoor ik wel. Iemand hier een oplossing voor??

Laatst bewerkt:
En ook dat is opgelost. Het hernoemen van de *.avi extensies naar *.wmv was voldoende. Vreemd genoeg doet alles het nu wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan