dvd-films afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

slissen

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2011
Ik kan steeds minder en minder gekochte dvd's afspelen.
Mijn laptop wil geen dvdfilms (enkel zelfgebrande) meer afspelen. In de filmstore hebben ze mij verteld dat dit komt omdat de filmproducenten hun dvd's beveiligen zodat die niet gekopieerd kunnen worden. Is hier iets van waar want ik vind hiervan niets terug op het internet?
Vroeger (1-2jaar geleden) kon ik nog alle films die ik kocht afspelen nu bijna geen enkele meer.

Ik heb al eens gekeken bij apparaten maar hier krijg ik de melding dat de dvd-romspeler correct werkt en ik krijg nooit foutmeldingen.
Als ik naar deze computer is het precies of er zit geen cd in. Als ik dan dubbelklik op het icoontje geeft hij de melding dat ik er een cd moet insteken.
Voor de software gebruik ik normaal gezien hp mediasmart maar met andere programma's lukt het ook niet.

Iemand die hier een antwoord op heeft?
Alvast bedankt !

Zover bij mij bekent zijn er niet méér beveiligingen, wel worden ze steeds iets aangepast. Niet dat het wat brengt, maar dat is een ander verhaal. Is er de mogelijkheid om de DVD's bij iemand anders op de pc/notebook te testen?

ja en bij deze lukt het wel. Het rare vind ik dat oude dvd's wel lukken maar de nieuwe niet meer. Een jaar geleden was het voor het eerst dat ik problemen had en sinds dien meer en meer.

Zou ook kunnen zijn dat de nieuwe dvd's van een andere regio zijn dan de oude? Zeker import-dvd's.

Tijs.

misschien koop je HD/bluray dvd's en je laptop ondersteund dat niet, is het een nieuwe of een wat oudere laptop? Hoe oud is de laptop op dit moment totaal?

neen, toch niet ik koop effectief gewone dvd's geen blue-ray's da zou ik wel merken aan de prijs :p
Mijn laptop is niet zo oud max 2jaar (allé ik vind dat toch nog niet oud) HP pavilion dv6

hier ligt het dus ook niet aan, ik heb het programma geïnstalleerd maar nog steeds niets. Mijn laptop vindt nog steeds geen dvd

Probleem ligt dan ofwel in de communicatie tussen OS en brander of het is iets hardwarematig.

en een idee hoe ik kan zien wat er scheelt of is het binnendoen en dan ben ik hem waarschijnlijk kwijt voor een week of meer?

Een brander vervangen in een notebook is niet heel lastig. Kwestie van het juiste schroefje losdraaien en dan zou je de DVD-brander/lezer er zo uit moeten kunnen trekken.

Het blijft met dit soort dingen altijd een gok waar het aan ligt. Dus als de DVD's wel werken op andere systemen dan zou je kunnen proberen om het systeem opnieuw te installeren. Na 2 jaar is dat sowieso geen gek idee. Heb je gelijk weer een schoon OS. Mocht dat te veel gedoe zijn en je wilt een andere brander plaatsen dan is het mogelijk om voor +- 30 euro een nieuwe interne brander (voorbeeld) aan te schaffen voor in een notebook.
Andere mogelijkheid is hem uiteraard opsturen naar een reparatiecentrum. Reken er dan op dat je hem enkele weken kwijt bent en als de notebook al uit de garantie is krijg je waarschijnlijk ook nog een leuke rekening.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan