DVD finaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

willema

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Ik heb een DVD-image (VIDEO TS en AUDIO TS-mappen) vanop een externe harde schijf gekopieerd naar een DVD-R met Windows 10 Verkenner (op mijn vorige Vista-PC zat nog het Nero-brandprogramma).
Deze DVD kan echter niet afgespeeld worden op een stand-alone DVD-speler vermoedelijk wegens niet afgesloten. Hoe sluit je met Windows 10 een DVD-sessie af ?

PS.: Het valt me op dat als je op een probleem googelt, je steeds op supportpagina's van Windows Vista of Windows 7 terecht komt. Welk probleem dan ook. Als je vervolgens daar op het knopje Windows 10 drukt kom je steeds op dezelfde zinloze overzichtspagina terecht. Zijn de Windows 10 ondersteuning-pagina's dan niet geinventariseerd door Google ?

Ik denk dat het probleem zit in het feit dat je een DVD-R hebt gebruikt en de DVD speler deze niet ondersteund.
Gebruik DVD+R schijfjes.

Tevens moet je dan bij het branden kiezen voor het maken van een Video DVD. Alleen het kopiëren van de mappen VIDEO_TS en AUDIO_TS is niet voldoende. Zelf gebruik ik daar dit programma voor:
https://cdburnerxp.se/nl-NL/

Laatst bewerkt:
Dag Ed,

mijn excuses: ik bedoelde inderdaad een DVD+R schijfje maar schreef het verkeerd neer.

Mijn workflow die al jaren goed werkt:
- ik heb al mijn zelf gebrande DVD+R schijfjes geript (kopie van de AUDIO TS en VIDEO TS mappen) naar mappen op een externe harde schijf (omdat deze toch iets minder delicaat is dan het originele schijfje)
- deze kopies gedragen zich trouwens als een echte DVD bij weergave in VLC Mediaplayer (Map openen ipv Schijf openen)
- als ik in het verleden een kopie van zo'n schijfje moest maken dan kopieerde ik op mijn Vista PC met Nero deze mappen van de externe harde schijf naar een DVD+R als data-schijf en dat werkte perfect op alle stand-alone spelers
- nu net nog eens eentje moeten maken (er is niet zoveel vraag meer naar) met Windows 10 en de in Verkenner ingebakken DVD-brandsoftware. Deze schijf kan niet worden afgespeeld.
- ik heb er dan nog maar eentje gemaakt met m'n oude PC en dat werkte nog steeds perfect.
- als ik nu beide schijfjes, het werkende Vista/Nero en het niet-werkende W10/Verkenner, vergelijk dan is er maar één verschil: Beide UDF-indeling maar W10 is niet afgesloten alhoewel ik voor de preset Mastered koos en alle vinkjes voor afsluiten van een schijf stonden aangevinkt.

Ik ga dus op zoek naar een alternatief voor de ingebakken W10 brandsoftware. Wil cdburner wel eens proberen, maar mijn Chrome blokkeert de weg via jouw link vanwege gevaarlijke site. Ik vind dit progje wel via een andere weg.

Het installatieprogramma bevat inderdaad de OpenCandy adware maar deze wordt niet geïnstalleerd. Er is niks mis met die site.

Verplaatst van Win 10 naar deze sectie.
Hoi,
maar mijn Chrome blokkeert de weg via jouw link vanwege gevaarlijke site.
Vreemd, heb net via chrome geprobeerd en kom gewoon op de site.
Heb je wellicht een add-on of extensie van een antivirusprogramma geïntegreerd in je browser?

Is inderdaad een waarschuwing van een Symantec Norton add-in:

Norton.png

Sommige AV software is wel erg rigoureus, je zou de waarschuwing kunnen negeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan