dvd home cinema set leest geen dvd`s meer nadat er een amerikaanse dvd in is gegaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

M4v3r1ck

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2008
hallo mensen,

ik zal me eerst ff voorstellen ik ben benny,
ik ben net nieuw op dit forum

en mijn vraag is:

ik heb van mijn opa een dvd speler gehad en dat is een home cinema set maar hij had er zo`n goedkope dvd speler zonder boxen enzo bijgekocht omdat de home cinema set inneens niet meer de dvd`s en cd`s leesde.
eerst dacht ik dat het kwam door illigale dvdtjes maar ik heb er een orginele in gestopt en die dee het ook niet.
later kreeg ik te horen dat mijn oma er een keer een dvd uit amerika in gestopt had(ze is amerikaans) en sinds dien speelt hij in hele hoge uitzondering nog wat af, dus om je het even voor te stellen van de 80 keer dat je het dvdtje erin stopt mag je blij zijn dat hij het 1 keer zal doen.
heeft dit miss iets te maken met die amerikaanse dvd ofzow????
kan ik er wat aan doen....

groetjes benny

Welkom op Helpmij.:)

Kijk eens op het internet of je de dvd speler regio vrij kunt maken. Amerika heeft een andere regio code dan Europa. Ik weet het niet zeker, maar het lijkt als of de regio code veranderd is.

en waar zou ik dan precies moeten zoeken awnt van dvd spelers enzow heb ik helemaal geen kaas gegeten:p
dus ik weet niet waar ik moet zoeken

Geef het exacte type/model nummer eens door.

nee die site had ik ook al gevonde maar ik kon het niet vinden..

is er niet een andere manier omdat te doen dan???

nee die site had ik ook al gevonde maar ik kon het niet vinden..

is er niet een andere manier omdat te doen dan???

De gebruiksaanwijzing even nakijken misschien?

Want het is toch vreemd dat een speler uit zichzelf een regiocode veranderd. Toevallig al geprobeerd of de speler andere DVD's afspeelt met de amerikaanse regiocode?

De gebruiksaanwijzing even nakijken misschien?

Want het is toch vreemd dat een speler uit zichzelf een regiocode veranderd. Toevallig al geprobeerd of de speler andere DVD's afspeelt met de amerikaanse regiocode?

nee ik heb helaas geen amerikaanse dvd`s wel is dat ik net ff liep te vogelen het menu een beetje doorspitten enzow en toen kwam ik tegen om hem te resetten nou ik erop gedrukt kan geen kwaad joh.
dus toen dee ik er een cd in en die speelde die af, ik helemaal blij maar toen dee ik er een dvd in en dan hoor je wel de cd draaien je hoort ook niet dat hij stopt met draaien tussendoor en dan inneens stopt het cdtje op het schermpje van de dvd speler met draaien en bij loading gaat de g eraf dus er staat loadin in het schermpje, dan gebeurt er helemaal niks meer en als je dan op een toets drukt dan krijg je loa met een gek tekentje erbij te zien en doet hij nog steeds niks op de dvd zelf kan je drukken wat je wil maar er gebeurt niks en pas als je hem met de afstandsbediening de lade open laat doen dan doet hij enigsinds weer wat

oftewel volgens mij loopt hij gewoon vast

groetjes benny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan