dvd is cd geworden ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
Mijn dvd speler werkte altijd maar vanaf vandaag zegt hij dat hij een cdrom speler is en geen dvd. Met een andere dvd speler (ff checken) hetzelfde gedonder. Alles staat goed in app.beheer. Aansluiting ook goed master dvd slave brander. Nooit wat aan verandert werkte altijd. Ik kan dus nu ook geen dvd afspelen. Wie weet waar ik moet zoeken want dit is wel erg vreemd. Nog gescant met kaspersky maar geen virus ofzo ook gedefragmenteerd. Wie o wie weet raad ? Kan met realplayer/mediaplayer/nero showtime wel cd afspelen maar geen dvd.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zou je aub hoofdletters en punten en dergelijke kunnen gebruiken.
Dit is haast niet te lezen zo:(

Heb je XP?
Al eens systeemherstel gedaan?

Aan je verzoek voldaan.

Windows XP prof

Met systeemherstel blijft het probleem ook

Over wat voor DVD Speler hebben we het? Heb je al de nieuwste firmware erop gezet?

Het is een LG

Firmware wat is dat ? Hij heeft het altijd zonder problemen gedaan. Rare is dat Realplayer zonder beeld afspeelt en MediaPlayer geeft een foutmelding terwijl in app.beheer me dvd correct wordt weergegeven en ook bij eigenschappen werkt het apparaat correct. Dit geldt tevens ook voor me JLMS speler die doet het ook niet, maar wordt wel weergegeven als dat het doed werkt.

Jij zegt;

Mijn dvd speler werkte altijd maar vanaf vandaag zegt hij dat hij een cdrom speler is en geen dvd.

en hier

terwijl in app.beheer me dvd correct wordt weergegeven en ook bij eigenschappen werkt het apparaat correct

Nu snap ik het niet meer??

Hoi Ray, zal het je uitleggen
Mijn LG dvd deed het altijd. Bij het menu deze computer staat cd-rom station (eigenschappen)maar dat klopt niet want het is een dvd-speler. Ga ik naar app.beheer dan staat daar correct LG dvd gdr8163b speler. ik snap hier ook niks hoe kan een dvd nou veranderen in een cdrom speler ? in me opstartscherm staat die goed en ook in me bios. Ik heb altijd normaal spellen van dvd kunnen kijken en films maar dat gaat nou niet meer

En als je hem nou eens verwijderd uit apparaatbeheer en vervolgens je PC opnieuw opstart?

gedaan wat je heb gezegd en dan bij het opstarten zegt hij cdrom station lg gevonden grrrrrrr rotding hoe kan dat nou ? ik word gek

raymond het volgende. bij deze computer staat het nu goed dvd station. echter bij het afspelen van een dvd geen beeld bij realplayer - foutmelding bij mediaplayer 10 - type is lg dvdrom gdr8163b.

raymond vraag me niet hoe. snap er niks meer van maar hij doet het weer. sorry hoor maar bedankt voor je tijd en uitleg. in mp10 doet ie het enkel realplayer niet. ik heb windvd erop gezet en daar doet ie het ook mee. nogmaals bedankt

Dan heeft dat verwijderen toch geholpen....
Blij dat het weer opgelost is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan