dvd juiste volgorde

• Onderwerp starter Onderwerp starter XLI
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

XLI

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2003
Hallo,

Ik ben een beginnende "brander" en heb het gedeelte brandsoftware goed doorgelezen. Toch heb ik een paar "beginners" vragen.

Ik heb een LG super multi DVD brander met Nero software 6 en ik heb tevens DVDshrink al gedownload.

Wat is nu de volgorde als ik een kopie van een (originele in mijn bezit) DVD wil kopiëren? De grootte van de DVD is namelijk méér dan 4.7 GB. En hoe zit het met beveiligde DVD's?

Moet ik éérst DVD shrink gebruiken om de DVD tot normale grootte te comprimeren en daarna de beveiliging eraf halen door bijv. het prog DVD encrypter?
En moet ik het daarna op mijn harde schijf zetten om het vervolgens weer in Nero te branden.

greetz en alvast bedankt voor de hulp!!

Geplaatst door seeburg100
welkom op helpmij!
ik denk dat je geen antwoord hoeft te verwachten?
lees de huisregels eens.
http://www.helpmij.nl/forum/rules.php?s=
als ik het mis hebt? hoor ik dit wel van een moderator.

dit heb je mis ja ;) topic starter geeft aan dat de originele dvd in eigen bezit is en het is nog altijd toegestaan een kopie voor eigen gebruik te maken.

@ XLI,

in principe heb je niks met een beveiliging te maken als dvdshrink de dvd inleest en de files op de hardeschijf zet dan kun je deze gewoon branden met nero zet alle files die dvd schrink aanmaakt dan in de map video_TS en branden maar.

Zou dvdshrink nu moeilijk doen dan wil het wel eens helpen om de dvd eerst een stukje (hoofdfilm) af te spelen met bv powerdvd en daarna met dvdshrink aan de gang te gaan.

een handleiding dvdshrink vindt je op http://wintips.filmt.nl

Hoi,

Bedankt voor je reactie, hoewel ik het niet helemaal begrijp, omdat de programma's in mijn mail meerdere keren worden genoemd op de site. Of is dit geen officiële software of mag ik geen thuiskopie maken? Als dit zo is dan hoor ik het graag en dan bied ik mijn gemeende excuses aan!

Anders zou ik een hypothetische vraag willen stellen: stel ik zou een DVD willen branden, welke volgorde zou ik dan moeten aannemen.

greetz.

Tazman,

je was me nét voor. Bedankt voor je reactie en je hulp!

greetz, XLI.

Topsite trouwens (helpmij). Ik raad hem iedereen aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan