dvd kijken via netwerk??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tober

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2002
Berichten
11
Hallo,

ik heb een thuisnetwerk van 2 pc's. nou is mijn vraag of ik op de ene pc (zonder eigen dvd-speler) een dvd kan bekijken die in de dvd-speler van de andere pc zit. Ik gebruik nu PowerDVD 2000. Dit heb ik op allebei de pc's geinstalleerd. Maar bij de pc zonder dvd-speler kan ik bij instellingen niet de drive op m'n andere pc selecteren. Weet iemand hier een oplossing voor?

Bij voorbaat dank!
 
denk dat een netwerk hier iets te langzaam voor is.
als je een cd probeert af te spelen via een andere computer doet hij al raar. je kan beter een aparte dvd speler kopen voor die computer is tegenwoordig helemaal niet duur meer
 
Dat moet kunnen bij een kennis van mij gaat het ook goed.
Heb je de dvd speler wel op delen staan?
 
Volgens xp staat de dvd op delen ingesteld. Je weet niet hoe jouw kennis dat gedaan heeft?
 
maar ligt het er ook niet aan hoe ver de computers uit elkaar staan??
 
Geplaatst door Kesum
maar ligt het er ook niet aan hoe ver de computers uit elkaar staan??

deels, maar vraag je je ook af als je via adsl of kabel een online film bekijkt waarvan de server in de U.S staat ?
een netwerkje draait 10/100mbit een beetje snelle pc pompt dat wel over je netwerk heen
 
jah maar er is nogal een verschil tussen een filmpje van 100kb en een dvd van 4,7 gb duzzz kweet niet maar als ik een cd open vanaf mijn 2de computer om muziek af te spelen dan levert de kabel(crosscable10/100) niet snel genoeg muziek aan die computer en gaat hij haperen

nou heb ik een beetje slome computer(600mhz<->700mhz) dus dat kan wel kloppen. maar ik weet niet wat voor computer onze vraagsteller heeft.
 
Diegene kijkt op een 10/100mb netwerk met powerdvd,
dan selecteerd ie de dvd uit de andere pc.
Perfect en geen schokken.
Hoe ie het precies gedaan heeft weet ik niet.
Ik zie hem niet zo vaak dus kan het helaas ook niet ff vragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan