DVD kopieren en of branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nebelwerfer

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2003
Hallo

Als ik een dvd wil branden die niet op mijn schijf staat, wil ik hem eerst naar de hdd kopieren. Daarvoor gebruik ik altijd dvd shrink. Dan klik ik op open en dan gaat ie hem analyseren, maar sinds kort geeft hij een foutmelding aan. Die geeft hij als hij meestal bijna klaar is met het analysern, tussen 90 en 100% in. Dan stopt hij en 20 seconden later krijg ik:

dvd shrink encoutered an error and cannot continue
failed to read file "F:\"
onjuiste functie.

En als ik hem via windows wil kopieren, komt er soms geen tijd bij te staan hoelang. Maar dan houd hij ook snel op na 1 minuut al. Dus dat wil ook niet.

En afspelen doet ie de laatse tijd ook al niet meer. Een enkele keer met een gekochte film.

Ik heb hiervoor al nooit kunnen dvd kopieren. Zonder dat hij het eerst naar de hdd kopiert. Dus gewoon van dvd naar dvd.

weet iemand hoe dit probleem verholpen kan worden?

mvg Maarten

Even goed kijken of de IDE kabel goed bevestigd is. (mobo en rom)
Hoe oud is je DVD-speler?

mijn dvd-rom is 3,5 jaar oud heeft hetzelfde probleem
en mijn dvd brander is 1 jaar oud.

allebij doen ze het niet

Dit ligt ofwel aan je DVD-speler of aan je DVD-schijfje.
Je DVD-speler kan denk ik na 3,5 jaar best aan het eind van zijn latijn zijn. Maar omdat je DVD-brander van 1 jaar oud hem ook niet kan lezen, ligt het hoogstwaarschijnlijk aan je DVD-schijfje die je wil copieren. (het zou wel heel toevalig zijn dat zowel je speler als je brander tegelijkertijd ermee zouden ophouden).

Je DVD-schijfje die je wil copieren is waarschijnlijk beschadigd of vies.
Of heb je dit probleem bij meerdere DVD's ?

Je zou kunnen proberen eerst de dvd te decrypten met dvddecrypter. Ik mag je helaas geen link geven naar dit programma, aangezien het breken van een dvdbeveiliging niet toegestaan is.

heb ik ook al gedaan
werkt niet, geeft ie ook meldingen
ik zal nog een keer doen om de melding hier te laten weergeven

Ja probeer eens DVD-decrypter....
Als het daarmee wél lukt, is je PC in orde, en kun je overwegen DVD-shrink opnieuw te installeren.
Als het daarmee ook niet lukt ligt het hoogstwaarschijnlijk aan je hardware (zoals bijvoorbeeld een kapotte of loszittende kabel, wat al eerder door iemand gezegd is).
Succes

Nog een tip:

Rook, stof en vocht... combineer dat, plak het op de lens van de dvdspeler en wees verbaasd dat je dvd niet meer goed ingelezen wordt :p

Oftewel, misschien helpt het wel om er gewoon even een schoonmaakcd'tje in te stoppen om de lens te reinigen.

Ik las op een ander bericht dat je de melding krijgt : kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat.

Kijk eens in Apparaatbeheer (rechtermuisklik op Deze Computer, eigenschappen, hardware, apparaatbeheer),
zie je daar ergens een geel uitroeptekentje ??

schoonmaak cd heeft niet geholpen.
en hij geeft idd niet meer de melding van
dvd shrink encoutered an error and cannot continue
failed to read file "F:\"
onjuiste functie.

maar nu

kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat.

nadat ik een andere ide kabel heb gebruikt met het idee dat die niet goed functioneerde.

Tja, het lijkt me sterk dat beide apparaten kapot zijn.
Verder weet ik even geen kant en klare oplossing. Ook geen rauwe trouwens.
Als je in apparaatbeheer je ide-ata/atapicontrollers verwijdert en opnieuw opstart, worden je dvdromapparaten opnieuw geïnstalleerd. Misschien helpt dat.
Heb je trouwens wel aspidrivers geïnstalleerd?
Als je nero hebt, kan je het bestand aspi32.dll van de map nero kopieren naar windows>system32.
Het is een verborgen bestand, dus maak deze eerst even zichtbaar.

oke bedankt voor de tips.
Ik zal het morgen proberen want ik moet nu weg
en dan laat ik het hier weer horen hoe het is gegaan

maarten

hij doet het nog steeds niet
ik heb nu een dvd rom niet aangesloten anders komt ie niet in windows. Wel in veilige modes.
ik had de laaste firmware geinstaleerd en het verwijderen van de ide atapicontrollers had ook geen zin. Ook als ik ze had verwijderd bleven ze er gewoon staan.

Ik heb nu alleen met 2 hardeschijven en 1 dvdbrander er in. En hij geeft nog steeds fouten.

Errors die te maken hebben met een fout in het i/o appartaat zelfs bij dvd decryptor.

en nu ook bij dvd shrink

dvd shrink encountered an error and cannot continue
failed to read file :F
gegevensfout ( cyclische redudan
tiecontrole )

en bij dvd decrypter zegt hij net als in het begin maar ook tijdens het bezig zijn:

device:[1:1:0] dvdrw ide1108 b430 (f:) (ata)

scsiStatus: 0x02
interpretation: check condition

CDB: 28 00 00 0E c9 e0 00 00 01 00
interpretation: read (10) - secto: 969184

sense area: 70 00 04 00 00 00 00 0A 00 00 00 00 3e 02 00 00 00 00
Interpretation: timeout on logical Unit

afbreken opnieuw negeren

maarten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug