DVD kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Berichten
645
Beste computerhelpers,

Ik heb een originele film, hiervan wil ik voor eigen gebruik een kopie maken. Deze zal wel beveiligd zijn, met welke software kan ik deze dan kopieren ? En hoe kan ik zien of een DVD beveiligd is ?

Groetjes
 
elke dvd is beveiligd dmv macrovision.

met dvdshrink kun je heel goeie resultaten halen om een backup van een dvd te maken op een normale dvdr

evt eerst de originele dvd even afspelen met bv powerdvd dan wordt de beveiliging uitgeschakeld, daarna de film inladen met dvdshrink.

handleiding dvdshrink is te vinden op http://www.helpmij.nl/leden/tazman
 
Het probleem is niet zozeer het beveiligen maar het feit dat er op een originele cd vaan 9 gb ofzo opstaat en dat een beschrijfbare dvd maar 4,7 gb kan bevatten. De film zou je dus iets mindere kwaliteit moeten maken.

Probeer het eens met dvdshrink. Dit programma past automatisch de kwaliteit aan zodat je het op een beschrijfbare dvd kwijt kan. Kwaliteit wordt eigenlijk niet zichtbaar slechter (vind ik dan).
 
Wat bedoel je met de DVD afspelen met powerdvd ? Moet ik dan de hele film afspelen en dan pas DVDschrink gebruiken ?

Groetjes
 
Geplaatst door Mulmuisje
Wat bedoel je met de DVD afspelen met powerdvd ? Moet ik dan de hele film afspelen en dan pas DVDschrink gebruiken ?

Groetjes

nee gewoon even een stukje van de hoofdfilm paar min is genoeg.
 
Wat is dan eigenlijk DVD formaat ? MPEG 2 / MPEG 4 etc. ? Zegt mij allemaal niets.

Groetjes
 
Als je met dvdshrink gaat rippen heb je niks met mpeg te maken hij maakt er gewoon netjes vob files van die je daarna weer met bv nero op een dvd kunt branden.
 
Kan ik dan bij nero DVD aangeven ? Die versie van Nero is voor mij nieuw.
 
Geplaatst door Mulmuisje
Kan ik dan bij nero DVD aangeven ? Die versie van Nero is voor mij nieuw.

ik ben er vanuit gegaan dat je een dvd brander hebt ? dan kun je in nero kiezen voor dvd.

heb je geen dvd brander dan gaat het hele verhaal van hierboven niet op en zul je uit moeten wijken naar een programma als DVDx om de dvd naar vcd of svcd te rippen.
 
Heb inderdaad een DVD brander, maar net eigenlijk. En ben nog zoekende. Bedankt voor de antwoorden. Ga het vanavond uitproberen.

Groetjes
 
Geplaatst door tazman


ik ben er vanuit gegaan dat je een dvd brander hebt ? dan kun je in nero kiezen voor dvd.

Is ook afhankelijk welke versie van Nero je hebt, oudere versies hebben de dvd optie nog niet, de wat nieuwere versies wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan