DVD lezer gaat zeer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Batman755

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Het is al een tijdje zo dat mijn dvd lezer zeer traag gaat. Als ik een spel installeer duurt het wel 5 keer zo lang. Ik dacht eerst dat het aan de cd's lag. Maar nu heb ik een splinternieuw spel en het installeren duurt geweldig lang.

Kan iemand mij zeggen hoe dit kan=> mischien een virus? (avast vond niets)

Ik zou denken aan drivers? voor dvd lezer? Ik weet het niet :(

Kan iemand mij op het juiste pad helpen?:(

Zo duurd cod4 installatie bij mij 4 uur wat normaal een halfuurtje max duurt.

Denk niet dat hij je DVD station is maar meer dat je systeem moeite heeft. En dat kan aan alles liggen. Een format doet wonderen bij een wat oudere langer gebruikte PC.

is er geen manier om die snelheid manueel een beetje de hoogte te laten inschieten?
Ik heb veel ervaring met oude trage computers maar deze pc valt nog best mee. Mijn computer heeft de laatste tijd gewoon nogal rare trekjes :confused:

BV: als ik mijn verkenner open dan loopt dat helemaal vast na 20 seconden (gebeurd niet altijd, als ik dan de pc herstart kan dit weg zijn)

Ook heb ik wel eens dat mijn muis opeens 10 seconden niet meer werkt en dan oppeens wel weer :o

Daarom dat ik dacht aan virussen ofzo die bepaalde settings hebben verandert maar dan dacht ik dat ik die mischien met wat hulp weer kon herstellen zonder een hele format te doen.

uiteindelijk werkt alles nog wel maar ik doe er gewoon nu heel lang over om iets met een cd te installeren.

Je kan eens goed gaan opruimen met CCLEANER en op Spyware gaan scannen met bijvoorbeeld Superantispyware. Ook kan je je schijf eens defragmenteren. Het beste resultaat afhankelijk van hoe oud het systeem is is een format te doen.Maak dan wel eerst backups en zorg voor de juiste drivers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan