DVD maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lina_x

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2006
Berichten
21
ik wil namelijk foto's op dvd zetten, maar hoe doe ik dat ?
ik heb Ahead Nero en Creator Classic
Ik heb ook gewoon DVD's cd :p

Wil je me aub zo snel mogelijk helpen ?
GroetJes lina !
 
Gewoon...........de foto's als data naar DVD branden (net zoals je een WinWord of Excel bestand naar CD of DVD brandt -> als DATA)
 
Wat lukt dan (precies) niet?

Je start Nero op, kiest (links) voor DVD Iso en vervolgens (rechts) voor Nieuw. In het dan verschijnende scherm sleep je de bestanden van rechts naar links en uiteindelijk kies je voor Branden.
 
ze zeggen dat er iets fout is
ze weigeren de DVD

Ik heb Ook nog AOPEN
En die van computer

COMPACT Disc REWRITaBLE Ultra Speed
 
Beste Lina, met jouw opmerking: "Ze zeggen dat er iets fout is", kan ik (en naar ik aanneem ook anderen) je echt niet helpen.

Je zal toch echt stap voor stap aan moeten geven wat je doet en wanneer die boodschap komt en wat die boodschap precies inhoudt (letterlijke tekst)

Heb je 't al eens met een ander schifjje geprobeerd ?
 
Laatst bewerkt:
Nou dan leg ik stap voor stap uit :

ik open nero 5 en met dat selecteren lukt ook prima en dan klik ik op branden en op de recorder staat ie ook goed en als ik nou op branden klik dan zeggen ze ( dus het lukt niet 'mislukt' :

Voer het beschrijven medium in ...
Medium vereist voor de complitatie : CD-R/RW
Type medium in recorder : (leeg)


En dan lukt het niet en dat geld ook bij die andere programma Creator Classic
Hoe bedoelt u met een andere schijfje ? ik heb nog nooit een DVD gebrand maar wel een normaal cd voor liedjes en soms voor foto's maar dat kan je dan niet zien op een DVD-speler
Snap u het nu ? :) Ik hoop dat u me hierbij kan helpen
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik het nu lees zouden het 2 dingen kunnen zijn:
- er ligt GEEN schijfje in de brander ;) :D
- je hebt een DVD schijf in de brander, alleen de brander is een CD brander en GEEN DVD brander, m.a.w. leg eens eden CD(R) of CD(RW) in de lade en probeer het nog eens.............

Is de brander wel een DVD brander?

[edit] het e.e.a. nog eens aandachtig doorlezend denk ik toch heel voorzichtig aan de mogelijkheid dat jij een DVD schijf in een CD brander hebt gedaan en dat wil idd. niet lukken.

[edit2] en ALS dat dan de oorzaak is, moet je bij een nieuwe poging in het linkerscherm van Nero geen DVD iso selecteren maar CD !
 
Laatst bewerkt:
O ja en da ben ik nog vergeten

Als ik ner opent krijg je toch 3 delen waar uit ik kan kiezen ik kan namelijk alleen op CD klikken niet op DVD en nog 1 andere en tuurlijk wle heb ik een dvd cd der in maar ik probeer wel wat u zegt


maar op ' zo'n ' brander staat wel beneden :
DVD MULTI PLAER
Compact disc REW ultra speed
RW COMBO


En op een AOPEN BRANDER staat er :
52x24x52x JustLink Just Speed
Compact disc REW ultra speed


waar moet ik de Dvd/Cd eingelijk plaatsen op aopen of gewoon die van computer
 
Laatst bewerkt:
In de Aopen en idd. ik denk dat dat een CD brander en GEEN DVD brander is.
 
en hoe kom ik aan een DVd brander ? en trouwens :) waarom staat er dan DVD enzo ? bij die van de compute r?
 
Aha oke ik weet genoeg :( Jammer genoeg

Mocht er iemand toch iets in zijn gedachte te hebben laat het wel weten :D
 
Lina doe het volgende:

open Word for Windows of Excel (maakt niet uit)
klik bovenin op "Help" en vervolgens op "Info"
klik dan op "Systeeminfo"
vervolgens op "onderdelen"
selecteer met de muis alle tekst en als die tekst "blauw" is geworden door het rollen met de muis, klik dan op de toetscombinatie (van je toetsenbord!)

CTRL-C

open daarna in de Helpmij een berichtje in DIT topic en kies in het tekstveld voor de toetscombinatie

CTRL-V

post dat bericht en we weten EXACT wat er aan branders / spelers in jouw pc zit.
 
Laatst bewerkt:
als voorbeeld even het resultaat van MIJN branders / lezers als ik doe wat ik jou hiervoor adviseerde:

Schijf G:
Omschrijving Cd-rom-station
Geladen medium Nee
Type van medium CD-ROM
Naam _NEC DVD_RW ND-3520A
Fabrikant (Standaard cd-rom-stations)
Status OK
Overdrachtsnelheid Niet beschikbaar
SCSI-doel-ID 0
PNP-apparaat-ID IDE\CDROM_NEC_DVD_RW_ND-3520A____________________1.04____\5&2DFCC752&0&0.0.0
Stuurprogramma c:\windows\system32\drivers\cdrom.sys (5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158), 48,38 kB (49.536 bytes), 07-09-2001 14:00)

Schijf F:
Omschrijving Cd-rom-station
Geladen medium Ja
Type van medium CD-ROM
Naam TOSHIBA DVD-ROM SD-M1612
Fabrikant (Standaard cd-rom-stations)
Status OK
Overdrachtsnelheid 1902.44 kB/s
SCSI-doel-ID 1
PNP-apparaat-ID IDE\CDROMTOSHIBA_DVD-ROM_SD-M1612________________1004____\5&2DFCC752&0&0.1.0
Stuurprogramma c:\windows\system32\drivers\cdrom.sys (5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158), 48,38 kB (49.536 bytes), 07-09-2001 14:00)
 
Lina doe het volgende:
open Word for Windows of Excel (maakt niet uit)
klik bovenin op "Help" en vervolgens op "Info"
klik dan op "Systeeminfo"
vervolgens op "onderdelen"
selecteer met de muis alle tekst en als die tekst "blauw" is geworden door het rollen met de muis, klik dan op de toetscombinatie (van je toetsenbord!)

Pasje/Lina er mist een stapje;

open Word for Windows of Excel (maakt niet uit)
klik bovenin op "Help" en vervolgens op "Info"
klik dan op "Systeeminfo"
vervolgens op "onderdelen"
klik op Cd-rom-station

... etc.
 
Laatst bewerkt:
sorry :eek: maar waar kan ik word for windows vinden :$ dat is toch gewoon start ? en daarna bureau-acc. en daarna systeem werkset en daarna systeeminfo ?

en tekst vak in die topic :$
 
Laatst bewerkt:
Als jij een brief typt, met welk programma doe je dat dan?
Niet iedereeen heeft Microsoft office op z'n pc staan, daarin zit Word. ik weet niet of wat jij bedoelt ook met Wordpad kan, die standaard met Windows geinstalleerd wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan