Dvd met rode achterkant

• Onderwerp starter Onderwerp starter GiZ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GiZ

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2005
Als ik bij videoland een dvd huur en deze een rode achterkant heeft kan ik hem niet kopieeren! :mad:

Ik probeer hem te rippen met DVD shrink maar geeft een error bij +/- 6% rippen dat de dvd er niet inzit. :confused:

Weet iemand meschien met welk programma ik die rode dvd's wel kan kopieeren? :o

Misschien hebben ze dat liever niet bij Videoland.
Kijk je daar erg van op?

Die dvd's gebruiken Sony ARccOS beveiliging. De oplossing hou ik nog even achter de hand.

James :)

Laatst bewerkt:
Volgens mij mag je deze vraag hier niet stellen.
copyright rechten.
dvd is niet van jou dus een prive kopie is het niet.
Deze vraag zal beoordeeld worden door de betreffende mod.

Volgens mij ook niet, maar ik probeerde het wat "luchtiger" te brengen. :)

Ik heb de inhoud van mijn bericht verwijderd... ik wacht op uitsluitsel van een moderator.

Ik had het antwoord op jouw vraag in 10 seconden op google gevonden... geef de juiste termen in op google en je hebt het ook. :)
Hier mag het niet... niet speciaal van de huisregels, maar gewoonweg van de wet... dat moet je begrijpen.

De wet mbt audio-cd's:

Ik mag één van mijn cd's niet kopieeren en het kopie aan mijn buurman geven. Ik mag wel mijn audio cd uitlenen aan mijn buurman die er vervolgens zelf een kopie voor eigen gebruik van maakt.

Gaat dit wel/niet op voor film-dvd's?

bij je gehuurde dvd staat in het begin al dat het verboden is om een kopie te maken. dus die wet is niet meer van toepassing. en je moet eerst lid worden van een videotheek en daar zet jeje krabbel , en daarin staat meestal ook al dat je geen kopie's zult maken.

Confictius zei:
Ik mag één van mijn cd's niet kopieeren en het kopie aan mijn buurman geven. Ik mag wel mijn audio cd uitlenen aan mijn buurman die er vervolgens zelf een kopie voor eigen gebruik van maakt.
Een kopie van een DVD maken is toegestaan. Zolang je het origineel in bezit hebt en het voor eigen gebruik is.
Je moet het origineel teruggeven aan VideoLand dus... illegaal.
En nu begin ik dit topic een beetje moe te worden... :)

James:)

er staan inmiddels al tientallen van dit soort topics op dit Forum.
Even zoeken en je vindt alle antwoorden.
Beetje logisch nadenken helpt ook een eind. :thumb:

En aangezien die vragen op het forum te vinden zijn en hier niet echt nieuwe dingen aangedragen worden doe ik er een slotje op.

Laatst bewerkt:
Bijna goed allemaal.
Je mag wel een kopie maken voor jezelf, ook van een cd/dvd (muziek of film) waarvan je niet het orgineel hebt, maar je mag geen beveiligingen kraken c.q. omzeilen, dus uit dat oogpunt is het niet toegestaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan