DVD omzetten naar AVI, mét of zonder aparte videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Ik wil dus DVD's omzetten naar AVI-files, gaat het omzetten sneller met een 100 euro losse videokaart dan met een onboard kaart, of is het omzetten afhankelijk van pure processorkracht?

Omzetten met welke software? Raadpleeg de systeemeisen van die software.
Daar zal je aan moeten voldoen.

omzetten gebeurt nu met WinXfree DVD to AVIripper ....

Het zal idd,zoals gast0225 al schreef,afhangen van met name je proccessor.Voldoende (snel)geheugen is ook een verreiste.

Dan zal je hieraan min. moeten voordoen:
System Requirements:

Operation System:
Microsoft® Windows 98, NT, 2000, 2003, XP, Vista (32 & 64 bit), Windows 7 (32 & 64 bit)

Processor:
1GHz Intel/AMD processor or above

RAM:
256MB RAM (512MB or above recommended)

Free Hard Disk:
100MB space for installation

Graphic Card:
256MB RAM (512MB or above recommended)

Others:
DVD-ROM drive

De eisen die hierboven gesteldt staan zijn de eisen om dat prog te kunnen draaien.Een losse videokaart(hoe duur ook)zal bij het overzetten verder geen invloed hebben.

en daarom mijn vraag dus ook, mijn systeem (nog steeds niet vernieuwd) staat in mn profiel.
Vandaar ook mn vraag wat betreft de videokaart, die kan dan daarom ook een onboard worden..

Om je een indruk te geven van de importantie van een snellere processor : ik kocht in 2001 een AMD Athlon XP 1900 (kloksnelheid 1650 Mhz .o.i.d.) Het encoderen van een film duurde bijna exact net zolang als dat de film zelf in speelminuten duurde.
In 2007 stapte ik over naar een Intel Core2 duo E6850 (die ik nu nog steeds heb) kloksnelheid 3.0 Mhz en het encoderen duurt nu gemiddeld zo'n 40 minuten. Da's dus ongeveer 1/3 van de tijd die ik op mijn oude Amd nodig had.

Laatst bewerkt:
Tsja, kijk ik tijdens het encoderen mee, dan zie ik dat het ouwe ding (AMD 3500+) toch nog bijna 80 fps encodeert, bij een instelling van bijna 30 fps ... maar dan kan ik dr verder ook niets meer met de pc doen.

In ieder geval bedankt voor de reacties, toch echt aan een nieuwe toe

Ik zou graag deze vraag nog onder aandacht willen brengen, nu gaat alles niet helemaal goed met WinXfree2DVD (geluidssporenprobleem bij multitrack-source), en heb ik DVDfab-videoconvertor gedownload als alternatief (30day-trial) daar staat vervolgens dit bij:

The conversion speed of DVDFab Video Converter is very quick, since it supports batch conversion, multi-core CPUs and the newest NVIDIA CUDA to increase speed. What's more, it can also convert batch files of a same title but with different profiles simultaneously.

Kan ik hier uit opmaken dat DVDfab wél gebruik maakt van de videokaartcapaciteiten?

EDIT: text beter leesbaar gemaakt dmv spaties, hoofdletters etc ...

Laatst bewerkt:
De CPU blijft de hoofdverantwoordelijke voor de snelheid waarmee het e.e.a. gaat. Ook de hoeveelheid aanwezig RAM geheugen én de snelheid van de grafische kaart spelen alle een rol. Het is eigenlijk niet anders dan wanneer je een gigantische Excel spreadsheet met afbeeldingen en ik weet niet hoeveel honderden / duizende rijen inlaadt. De processor en de hoeveelheid geheugen spelen een cruciale rol in de snelheid van het e.e.a. (berekeningen doorvoeren), maar óók de 'kracht' van de grafische kaart speelt een rol bij het op het scherm zetten van een dergelijk omvangrijk bestand.
Het is met filmconversie naar mijn bescheiden mening niet veel anders.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan