DVD opent niet op de juiste wijze

Status
Niet open voor verdere reacties.

oppafashionnl

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
170
Hallo,

ik heb een probleem. Het begon allemaal met mijn DVD's. Voorheen deed ik mijn DVD in de speler, en vervolgens speelde hij ze automatisch af. Op dit moment lukt dit niet meer, en moet ik eerst PowerDVD opstarten en dan de DVD openen.
Daarnaast kan ik met deze DVD speler ook niet meer branden in Windows Media Player. Dus voorheen kon ik branden in Windows Media Player en opende hij de DVD automatisch en speelde ze af. Dat lukt nu allemaal niet meer.
Ik weet niet of dat met elkaar te maken heeft.
Ik heb al geprobeerd om heel Windows Media Player terug te zetten naar de originele versie, hem vervolgens te verwijderen, dan weer opnieuw te installeren, en dan weer up te daten. Maar ook dat heeft niet geholpen.
Naast Windows Media Player staat ook Nero erop, en daar kan ik nog wel mee branden.

Groet
 
dan zou ik eens het command sfc /scannow uitvoeren om eventuele windowsfouten te repareren maar misschien is het gewoon wel de drive die wat oud aan het worden is...

hoe oud is die trouwens?
 
De drive is niet ouder dan anderhalf jaar. Dat zou makkelijk moeten kunnen.
Ook de actie sfc /scannow heeft niet geholpen.
wat nu?

Bvd
 
moest je nero hebben zou je eens het tooltje "read speed of drive speed" kunnen gebruiken (ik weet niet zo direct de juiste benaming...)

heb je in je apparaatbeheer ook geen uitroeptekens, kruisjes te zien als je alles uitklapt? (dus op het plusje klikken)
sorry, het lijkt mij nogal onozel dat ik dat allemaal zeg maar ik weet niet hoe in hoeverre je overweg kan met je pc :p
 
Ja, ben ook wel aardig thuis in de cijberwereld.

Nee in apparaatbeheer staat alles goed.Ik heb daar ook al het een en ander geprobeerd, zoals herinstallatie, maar heeft allemaal niet willen baten.
Hij geeft in mediaplayer ook aan dat er geen cd brander drive gevonden is.
Welk tooltje bedoel je precies en waar is het voor?
 
Laatst bewerkt:
wel,het je nero?

daar is er een programmatje om je dvd/cd drive speed te testen.
ik vermoed dat het drive speed heet maar ik weet het niet zeker...

dat programma test ook niet gewoon de snelheid dacht ik, maar ook hoe goed of helemaal niet goed je drive nog werkt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan