DVD Opnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als hij aan dat kastje 'hoort' heeft dat kastje van de schotel een enkele of een dubbele tuner? (tjonge jonge, nog meer technische kreten)

Heb je een enkele tuner dan zul je de recorder tussen jouw 'kastje' en tv aan moeten sluiten.
Je kunt dan NIET TV kijken (bijv Ned 2) en dan RTL4 opnemen:eek: :eek:
Dit kan wel met een satellietreceiver waar een dubbele tuner inzit, je moet dan ook nog een LNB =(kop voor de schotel) met een dubbele (twin) aansluiting hebben

Je zult dan het kanaal voor opname in je dvdrecorder moeten instellen op de ingang waar jij de schotelontvanger hebt aangesloten, vaak is dat AV1 of AV:rolleyes:
 
Ik deed AUTOMATISCH KANALEN ZOEKEN (in het engels dan), en dan is het balkje op 100% en dan komt er een scherm met: NO SIGNAL, en heeft ie dus 0 channels gevonden... En ik ben nogal a-technisch, dus niet zoveel van die vage begrippen gebruiken:eek:
 
Heb jij em dan wel goed aangesloten?
Want als jij wel kunt tv kijken maar geen kanalen kunt vinden via de zoekfunctie,
dan zit er iets niet goed.
Check alle kabels maar es of ze op de juiste plaats zitten en op de juiste manier aangesloten zijn ....
 
Ik heb de scartkabel in de OUTPUT van de dvd speler, en in dat'schotel kastje, en dan nog de stekker die gewoon in het stopcontact zit, en nog een stekkertje, waar ik niet van weet waar ie voor is, die zit ook op de enige plek waar hij kan, en in de TV.
 
tsja, ik had het zo in gedachten, de SCART output van het schotelkastje op de SCART INPUT van de recorder, de output van de recorder op de televisie ...
Dan staat de recorder, net als een videorecorder tussen de kabels aangesloten.

PS: En is het dan niet zo, dat als je wat op wilt nemen, de DVDrecorder op het AV kanaal moet zetten?
 
Het lukt nog steeds niet. Hij kan nog steeds gen kanalen vinden.

Als ik kanalen zoek, komt hij tot 100%, en heeft geen kanalen gevongen, en dan komt er NO SIGNAL.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het volgens mij nog steeds niet in de gaten,
als je opneemt van de schotel dan vind de recorder géén signaal,
je zult de recorder aan moeten zetten, de schoteldecoder aan moeten zetten,
de recorder instellen voor het opnemen van een externe ingang
(av1, av2, ext1 ext2 o.i.d) en dan moet je kunnen opnemen.
Je recorder vind géén zenders omdat deze niet op de antenne-ingang is aangesloten.
Probeer het volgende anders eens, als je de recorder aansluit bij een ander, die wél via de kabel kijken, en je laat de recorder zoeken, vind deze dan wel zenders?

Laat anders de recorder installeren door iemand die er wél verstand van heeft.
 
Laatst bewerkt:
Niemand in de buurt hier heeft er versstand van:rolleyes:

En hoe moet ik dat instellen vor AV1 enz dan?:eek:
 
Dat zou ik ook zeggen .....

Dat instellen kun je doen volgens de handleiding bij het hoofdstuk:

Opnemen via externe bronnen ....

Druk anders met de AB op het kanaal 1, druk vervolgens op channeldown totdat je beeld hebt. (je moet hierbij wel de decoder van je schotel aan hebben staan, juist is aangegesloten, en de recoder goed aangesloten op je TV.)

Héél veel succes, want dit is mijn:D laatste antwoord
 
Laatst bewerkt:
Toch maar even een hart onder de riem steken:

kanalen installeren op een dvd-recorder (en ook de videorecorder) is een van de meest slecht omschreven handelingen in de handleiding.
 
Laten we het simpel houden een dvd recorder (heb zelf een panasonic).
Kan alléén kanalen vinden via een analoge antenne ingang.
Als je een sat of topbox aansluit via scart , dan moet je inderdaad opnemen met de recorder via de av 1 in.(staat echt wel in de handleiding)
De recorder ziet de sat receiver als een externe bron, zeg maar hetzelfde als een camera.
En (ook wel belangrijk) het grote nadeel is als je geen dubbele tuner in je sat receiver hebt
dan moet je ook meekijken met de opname.
Zodra je een ander kanaal opzet neemt de recorder fijn datzelfde kanaal op.
(what u see is what u get)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan