dvd player

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Wat zou deze foutmelding exact willen zeggen ?
Kan er me dit iemand uitleggen ?
Het is een melding die ik kreeg bij het opstarten van de dvd software.

"de instructie op 0x7ccd732a verwijst naar geheugen op 0x00163918 . De lees-of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt . Klik op OK om het programma te beeindigen "

De onderstaande zin heeft met het geheugen van je PC te maken.

het geheugen bestaat uit allemaal adressen aangegeven in Hexadecimaal. (0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,a,b,c,d,e,f)
Een adres kan een verwijzing geven naar een andere plek in het geheugen waar nieuw of andere instructies staan voor het programma.

Mogelijke oorzaken van de foutmelding kunnen zijn:
- adres 0x00163918 was op het moment van de aanroep in gebruik door een ander programma of door hardware.
-het programma is slecht geschreven en verwijst dus naar een ongeldige locatie inhet geheugen
- Je geheugen werkt niet goed

Je kunt een aantal tests doen
- test de DVD software op een andere PC
- herstart je PC en probeer het nogmaals
- ander opties zijn moeilijker zoals geheugen vervangen of proberen uit te vinden wat er op welke geheugen adressen zit.

suc6
Gr
Joost

Ik heb het één en ander uitgetest.
Om mijn pc (want vraag gaat over pc van een vriend), heb ik dezelfde software geïnstalleerd en zijn dvd hier afgespeeld zonder één enkel probleem.
Op de zijne gaat het dus niet en krijg ik bovenvermelde foutmelding.

Wat denk jij dat het zou kunnen zijn ?
Verder werkt zijn pc normaal zonder problemen.
Enkel dit dvd probleem.

Deinstalleer het programma eens en draai dan regclean op de sporen van het bewuste programma ook te verwijderen.
Reboot.
Installeer het programma opnieuw en kijk of het conflict blijft bestaan.

Die vriend heeft adaware.
Dat zal ook wel goed zijn zeker ?

Nu heb ik zijn pc niet bij mij maar stel, dus ik zal eerst programme volledig verwijderen.
Adaware laten draaien.

Maar stel nu dat het niks oplost , eigenlijk verwacht ik dit een beetje, wat zou het dan nog kunnen zijn ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan