Dvd probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

misssan

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2008
Berichten
19
Hallo,
Als eerst, ik heb alles ondertussen al geprobeerd en niks lukt me...
DVD-speler niet zichtbaar
"Ik ben in het bezit van een laptop (Acer 3100 serie Vista). Het probleem is dat deze laptop de DVD-speler niet altijd ziet. Niet in de Windows Verkenner, niet bij het Schijfbeheer en ook niet bij het Apparaatbeheer. Toch komt de DVD-speler soms – na het opstarten – wél even actief in beeld..." Als ik bij het opstarten dan een Dvdtje erin heb zitten wil het wel eens gebeuren dat hij gaat afspelen, haal ik hem eruit dan verdwijnt op den duur ook mijn dvd station E: uit me pc Vreemd he...
Ik heb hem al eens nadat hij wel zichtbaar was uit me apparaatbeheer verwijderd zodat hij hem opnieuw zou installeren en dat deed hij dus ook, ik blij... Maar 10 min later was hij toch pleite zonder dat ik hem opnieuw opgestart had ofzo... Wat ik ook heb moeten doen van Acer is dit,


Is uw CD- en/of DVD- speler/writer verdwenen in Vista Home Premium met foutcode 10, 19 of 39?

Volg de onderstaande procedure:

1. Klik op Start
2. Klik op Alle Programma's
3. Klik op Bureau-Accessoires
4. Klik hier op Uitvoeren

5. In het venster dat verschijnt typt u het volgende: regedit
6. Druk op Enter

In het scherm wat tevoorschijn komt volgt u de volgende aanwijzingen:

1. Zoek het mapje HKEY_LOCAL_MACHINE
2. Klik op het kleine plusje wat voor deze map staat
3. Er klapt nu een extra rij mappen onder uit. Zoek hier het mapje System en klik ook hiervoor op het plusje.
Er verschijnt weer een regel nieuwe mapjes. Zoek het mapje Currentcontrolset en klik het plusje aan.
Weer verschijnt er een nieuwe rij, hier kiezen we voor het mapje Control, klik weer het plusje aan. Al laatste
volgen we nog een keer deze methode bij het mapje Class.

4. U ziet nu een hele lange lijst vol mapjes met codes als naam. Zoek voor de map met de naam {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}.
(Eenvoudig te vinden door te zoeken naar de code die begint met 4d36e965, daar is er maar een van).

5. Klik nu met rechter muisknop op de {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Kies vervolgens waar u het bestandje wilt opslaan, geef
het bestand een naam naar keuze en sla het op.
(Dit bestand is uw backup, mocht u iets verkeerd doen dan kunt u de wijziging ongedaan maken door dit bestandje te dubbelklikken!)

6. Nu gaan we de wijziging doen waardoor uw optische drive weer zal gaan werken. Klik éénmaal met de linkermuisknop op de {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} map die we eerder hebben geëxporteerd. U ziet nu in het rechtervenster een aantal dingen verschijnen in een rijtje.

7. Zoek in dit rijtje naar het bestandje genaamd Upperfilters. Als u deze heeft gevonden rechtsklikt u erop en kiest u Verwijderen. Herhaal deze stap ook voor het bestandje Lowerfilters.

8. Sluit nu het scherm door het kruisje in de rechterbovenhoek in te drukken en start uw computer opnieuw op. Uw DVD speler zal weer herkend worden.

Dit heb ik dus ook gedaan, ik had alleen de upperfilter ertussen staan er de lower was er geeneens, nu wilt dat Acer dat ik me Lap ALWEER opstuur en hier heb ik geen zin in want volgens hun is mijn dvd speler stuk! Dat is dus niet zo want ik had net nog een film op me scherm....
Wat ik ook gedaan heb is alles naar fabrieks instellingen terug gezet 3x al nu....(alles kwijt dus fotos etc... )
Kunnen jullie me misschien helpen???
Ik snap het allemaal erg goed als ik iets in me bios moet doen of in het register dus ik kan het wel aan allemaal Help me....
 
Sorry

Als na het verwijderen van upper en lower filters hij het nog steeds af en toe doet, ben ik toch ook bang voor een hardware probleem.

Overigens had er moeten staan Lower en upper filters verwijderen indien aanwezig.

Dus zit er weinig anders op dan opsturen. Dat hij het soms wel doet, dat is nu juist het probleem. Daarom kreeg je hem ongerepareerd terug.
 
Die reparatie ging niet om dit gedoe, toen was er een een ventilatie kapoet :p en ze hebben een update gedaan van de harde schijf, niks met me dvdspeler, ik denk zelf dat ik iets uit me register heb verwijderd na een schoonmaak via Ccleaner, en dan nog klopt dat ook weer niet want ik heb me laptop gerestored naar fabrieksinstellingen....:confused: IK WIL HEM NIET TERUG STUREN KAN HET NIET ANDERS? Er is toch wel een slimmerik die de oplossing weet! LEES DIT MAAR EENS!!! http://www.computeridee.nl/faqman_antwoord.jsp?faqid=202455
 
Laatst bewerkt:
Ok

Maar ik neem aan dat je dat al hebt geprobeerd.

Soms kun je ook in het Bios een delay instellen voordat hij gaat zoeken naar ide apparaten.
Ze hebben dan de tijd om te starten.

Je kunt ook een blanco CD-R er in doen en laten zitten, MAAR

Jij zegt dat hij na een tijdje verdwijnt en dat is anders dan wat FAQman bedoelt, daar herkent hij alleen niet, tijdens boot.
 
Uhmmm een delay?:confused: Ik zal er wel een blanco cdtje erin doen.... En dan? Net he, zat ik een cdtje te luisteren omdat de cd/dvd eventjes werd herkent enne opeens stopte de muziek weer en was me cd/dvd weer pleite... Om boos van te worden toch!:evil:
 
Laatst bewerkt:
Boos worden helpt niet

Ben toch bang dat het een RMA gaat worden. Ik zou maar gewoon een andere eisen. Zo van ik ben het nu zat, lever mij maar een die het doet.

Heb je niet een PC die je even kunt gebruiken ??

Weet niet of je er in heb zitten rommelen (gaat me ook niets aan) maar het lijkt sprekend op een slecht contact, meestal in de kabel van de controller.
 
Laatst bewerkt:
Nou er moest dus gewoon een heel nieuw moederboard in he :evil: Kl*te Acer Bah!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan