DVD-R opeens leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

aardbeixx

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2009
Beste,
Ik heb een laptop met HL-DT-STDVDRAM_GT10N

Ik beschik over een legitieme windows maar omdat hier veel asus-software op staat heb ik een windows7 gedownload en op dvd-r gezet, nou zo gezegd zo gedaan. Nu wil ik mijn windows opnieuw installeren dmv een clean install.

Ik kom de volgende fouten tegen: dvd-r wordt niet herkent door de laptop, het geeft aan dat deze leeg is, maar dat kan toch niet, ik weet 99% dat hier windows 7 op staat.
Dus nogmaals gebrand, tijdens het branden kom ik deze fout tegen: -synchronising cache failed- of het blijft daar hangen voor meer dan 2 uur! Doe ik wat fout? Is het een virus?

Alvast bedankt

:mad:

is het een iso bestand?
Zoja zorg ervoor dat je hem niet als data brand maar de iso brand als een iso.(als je de dvd in een pc stopt wat zie je dan?)
Als het een iso is probeer dan dit programma eens:
brandprogramma free iso burner

welk bestand is het?
hoe en waarmee brand je dit bestand op de dvd?
Daar je aangeeft dat je deze windows versie hebt gedownload heb je natuurlijk de kans dat de versie besmet of niet goed is,(risico van een illegale versie mss).

gedownloade bestand een ISO dan branden met gratis imgburn
opstart volgorde in bios wel goed staan?? moet op dvd staan 1ste boot

IMG burn, daarmee heb ik toen mee gebrand, het installeren was ook gelukt.
Na een jaar tijd wilde ik mijn laptop opnieuw starten gewoon een clean instal en toen begonnen de problemen pas.

Wat BIOS betreft, ik druk tijdens het opstarten op ESC. dan kan ik kiezen waarmee ik het wil opstarten: HDD of DVD. ik koos natuurlijk voor dvd. Toen maakte mn dvdspeler en raarvroem geluid en kwam ik weer terecht bij mijn windows inlog scherm!

Als ik die DVD erin zet en rechtermuisknop eigenschappen: gebruikt 0 bytes, beschikbaar 0 bytes

Nieuwe informatie
Gebrande cd wordt wel herkend
gebrande dvd juist niet.
originele dvd wel.

Ziet iemand er een logica in?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan