DVD+R speelt niet goed op stand alone speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans1604

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2004
Ik heb met de NEC3500 een bewerkte video diverse keren op DVD+R en DVD+RW gebrand, met zowel Nero als Instant Pinnacle en via Studio8. Voor de volledigheid: de video-film heb ik op DV kwaliteit in Studio8 opgenomen, en vervolgens schijf-image gemaakt en daarna gebrand en ook keer direkt vanuit Studio8 op dvd gebrand.
Als ik de dvd in de pc afspeel (PowerDVD) dan werkt ie perfekt. Als ik de dvd op de huiskamer dvd (Bellagio 807) afspeel, dan zie je de kleuren steeds iets wijzigen: worden kleuren iets donkerder, dan weer lichter etc.
Zelfde film ook gebrand op cd als SVCD en dan zijn de kleuren wel in orde. Ik heb de dvd's op 2,4 speed gebrand en het zijn 4 speed dvd's (TDK+R en That's Write +RW)
Heeft iemand een idee wat daarvan de oorzaak kan zijn?

Heb je die DVD toevallig op de amerikaanse beeld standaard gebrand ? NTSC
Voor europeese DVD spelers moet je PAL selecteren als beeld standaard

Heb je de kans om de gebrande dvd op een andere speler (bv bij de buurman) af te spelen?

Dat heb ik net geprobeerd en daar wordt de dvd wel goed weergegeven. Dus waarschijnlijk ligt het dan aan de stand alone dvd speler. Is daar dan nog iets aan te doen?

Een nieuwe allesetende dvd speler kost tegenwoordig minder dan 40,-

Ik denk dat ik maar eens naar een nieuwe dvd speler ga kijken. Paintje en Monaco: bedankt voor jullie reakties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan