Dvd-r

Status
Niet open voor verdere reacties.

ncbfThePrince

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
hey, guys

iets over dvd-r's
kan je daar gewoon niet op branden?
of heb ik het fout?
kun je alleen op DVD+R branden
en waarom bestaan er dan dvd-r?

reactie graag:thumb:

Je kan gewoon op DVD-R branden. DVD min en DVD plus zijn bepaalde standaarden. Op beide kun je branden.

Het apparaat waar je het op wil afspelen moet het natuurlijk wel ondersteunen.
Waarom + en -. Het is net zoiets als Blue Ray en HD DVD, alleen lijken DVD- en DVD+ wat meer op elkaar qua naam. Het zijn twee verschillende soorten schijfjes, omdat het ene bedrijf + wou en het andere -. En nu met Blue Ray en HD DVD is dat ook weer. Alleen nu heeft Blue Ray de strijd gewonnen, je zult dus ook minder (of geen) HD DVD's tegen gaan komen.
Volgens mij klopt het wat ik zeg, als het niet zo is dan hoor ik het wel van iemand die er meer verstand van heeft.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Versatile_Disc zei:
De dvd-rom kan in vrijwel alle spelers worden afgespeeld. De dvd-ram leek een kansrijk formaat voor computertoepassingen, maar lijkt door de ontwikkelingen te zijn ingehaald. De dvd-r/rw en dvd+r/rw vormen twee concurrerende kampen. Dvd's zijn niet zonder meer uitwisselbaar tussen beide kampen, tenzij de speler beide formaten ondersteunt. De dvd+rw is geschikter voor computertoepassingen, terwijl dit formaat net als de andere formaten geschikt is voor films. De dvd+rw leek anno 2005 het meest kansrijke formaat te zijn om de algemeen geaccepteerde standaard voor computertoepassingen te worden. Dit formaat wordt ondersteund door invloedrijke bedrijven als Apple, Microsoft, Dell, Hewlett-Packard, Mitsubishi, Philips, Ricoh, Sony, Thomson en Yamaha.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan