DVD-Ram station leest geen schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Mijn beide DVD-Ram stations lezen geen schijven. Ik kan wel branden, maar als ik vervolgens de schijf af wil spelen krijg ik een melding dat de schijf moet worden geformatteerd.
Bij Toshiba zegt men dat ik Windows opnieuw moet installeren, maar dat vind ik vrij rigoreus. Iemand die dit probleem (her) kent?
 
Doe eens een reset van je pc.
Op de resetknop drukken en als je die niet hebt enkele seconden op de startknop drukken zodat de pc uitgeschakeld en terug opstart.
Er zitten blijkbaar bestanden in het geheugen die het lezen ervan tegenhouden, als je begrijpt wat ik bedoel.

Als dit niet gaat dan probeer het volgende: http://www.dougknox.com/xp/scripts_desc/xp_cd_dvd_fix.htm
 
Laatst bewerkt:
Doe eens een reset van je pc.
Op de resetknop drukken en als je die niet hebt enkele seconden op de startknop drukken zodat de pc uitgeschakeld en terug opstart.
Er zitten blijkbaar bestanden in het geheugen die het lezen ervan tegenhouden, als je begrijpt wat ik bedoel.

Als dit niet gaat dan probeer het volgende: http://www.dougknox.com/xp/scripts_desc/xp_cd_dvd_fix.htm

Bedankt voor je reactie. Ik heb beide oplossingen geprobeerd, maar geen resultaat. Ik neem aan dat in Admin rechten heb, want ik ben de enige gebruiker van dit notebook. Ik krijg ook geen opstartscherm waarin ik kan kiezen om als Admin in te loggen. Heel vervelend dit....:confused:
 
Ontkoppel je dvdroms eens beiden en start je pc zo op.
Terug aankoppelen en terug opstarten.
kijken wat die nu doen?
Ge moet mogelijk de drivers installeren.
 
Ontkoppel je dvdroms eens beiden en start je pc zo op.
Terug aankoppelen en terug opstarten.
kijken wat die nu doen?
Ge moet mogelijk de drivers installeren.

Het ontkoppelen van de externe DVDrom gaat lukken, dat is een USB-aansluiting. Maar hoe ontkoppel ik een DVDrom in een notebook? Kan ik hem evt. ook verwijderen in de harwaresectie van in het configuratiescherm?
 
dat mag je doen in.


Gedaan. Na het opstarten worden de drivers weer geinstalleerd en dan lukt het en kan ik een audio-CD afspelen. Zodra ik daarna echter de PC weer heb uitgezet en weer aan, lukt het niet meer. Het lijkt wel alsof de drivers automatisch worden gewist ofzo, zodra ik de PC afsluit....
 
is dat beiden apparaten hetzelfde?
als je de interne alleen hebt en niet die externe die aan usb hangt, wat gebeurd er dan?
 
is dat beiden apparaten hetzelfde?
als je de interne alleen hebt en niet die externe die aan usb hangt, wat gebeurd er dan?


Hoi, mijn reactie liet door vakantie even op zich wachten. Hetprobleem doet zich alleen voor met de interne. Zodra ik de notebook uit en weer aan zet, leest ie niets meer. Als ik de driver verwijder en opnieuw opstart, is het weer in orde, nadat ie de drivers weer opnieuw heeft geinstalleerd. Het lijkt ewr dus op dat er iets met de driver gebeurt. Ik heb al geprobeerd een nieuwe driver op te halen, maar hij weigert deze te installeren.....
 
Dit is waarschijnlijk een probleem met windows. ik ga opnieuw installeren......
 
als je je pc opstart zonder de externe eraan wat gebeurt er dan met de driver van de interne?
het is een hardware conflict.
probeer anders bij je hardware alles van de dvd's te wissen en terug laten dedecteren naar de hardware.
je zit mogelijk met twee drivers voor die interne.
de één gooit de andere weg bij het opstarten.
 
als je je pc opstart zonder de externe eraan wat gebeurt er dan met de driver van de interne?
het is een hardware conflict.
probeer anders bij je hardware alles van de dvd's te wissen en terug laten dedecteren naar de hardware.
je zit mogelijk met twee drivers voor die interne.
de één gooit de andere weg bij het opstarten.

Dat heb ik al geprobeerd, maar zet geen zoden aan de dijk. Ook zonder externe verliest hij de drivergegevens. Maar ik heb meer problemen, vandaar de gedachte dat het een windowsprobleem is. Ik kan bijv. IE7 niet installeren, andere windows-updates blijven ook maar terugkomen als ik al geinstalleerd heb, mijn Outlook doet vreemd en ga zo maar door.....
 
In dat geval zou ik een volledige nieuwe installatie van windows aanbevelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan