Dvd recorder leest niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lars Derks

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2008
Hallo,

Ik heb een maand gelden een nieuwe computer gekocht.
Heb alles zelf ingebouwt, en alles werkte goed.
Maar sinds een week leest mijn dvd recorder niks meer.
Het gaat om een 'Samsung SH-S202N'.
Als ik er een dvd/cd in doe knippert het lampje heel even, en dan stopt hij meteen.
Als ik naar mijn computer ga en ik wil de dvd speler openen zecht hij: 'Plaats een schijf of een ander geschik medium in Dvd-rw-station (G).
Waar zou dit aan kunnen liggen?

Systeem:
Moederbord: Asus P5K
Procesor: Intel Dual Core E6760
Geheugen: 3GB DDR2 Ram
Videokaart: Asus nVidia 8800GTS 512MB
Hardeschijf: Samsung 500GB
Dvd Recorder: Samsung SH-S202N

Mvg, Lars Derks

ik swnk dat dat een van de vista bugs is want ik heb het ook vaak maar dan doe ik het,
opnieuw en dan werkt het weer wel vooral met dual layer dvds is het wat aan rommelen.

Ik heb een maand gelden een nieuwe computer gekocht.
Heb alles zelf ingebouwt, en alles werkte goed.
Maar sinds een week leest mijn dvd recorder niks meer.
Heb je ook een week geleden soms een belangrijke wijziging uitgevoerd in je configuratie, nieuwe hardware aangesloten, nieuwe software geinstalleerd?

Kijk in Apparaatbeheer of er ergens gele of rode icoontjes staan. En klik anders eens rechts met je muis op de DVD-reorder, kies in het contextmenu voor Installatie ongedaan maken en herstart de PC.

Ik heb de laatste weken geen ander hardeware er in gezet.
Het ongedaan maken van de instalatie heb ik geprobeert en het werkt niet.
Ik gebruik vista en heb 2 dvd's, ik heb de brander (waar het omgaad) als master en slave gehad maar dat maakt geen verschil.
Ik hoop dan maar dat het aan vista licht, hoef ik inieder geval geen nieuwe dvd brander te kopen.
En service pack 1 komt bijna uit dus dan moet ik daar ff op wachten.

Bedank voor de reacties, als jullie nog meer dingen weten hoor ik het graag ;)

Mvg, Lars Derks

Lijkt dat een fix die ook op XP werkt ook onder Vista werkt:

link

Komt erop neer dat je regedit.exe start, naar de sleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
gaat, en daar in het rechtervenster alles verwijdert dat LowerFilters heet en/of UpperFilters.
Maak eerst even een export van de sleutel door (in het linkerdeelvenster) te rechtsklikken op de sleutel en te kiezen voor Exporteren.

Verwijder die LowerFilters en UpperFilters ingangen, herstart de pc, en kijk of alles weer lukt dan.

Succes,

Tijs.

Lijkt dat een fix die ook op XP werkt ook onder Vista werkt:

link

Komt erop neer dat je regedit.exe start, naar de sleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
gaat, en daar in het rechtervenster alles verwijdert dat LowerFilters heet en/of UpperFilters.
Maak eerst even een export van de sleutel door (in het linkerdeelvenster) te rechtsklikken op de sleutel en te kiezen voor Exporteren.

Verwijder die LowerFilters en UpperFilters ingangen, herstart de pc, en kijk of alles weer lukt dan.

Succes,

Tijs.

Hallo,

Ik ben naar die map gegaan via regedit.
Ik heb in die map geen lowerfilters en upperfilters kunnen vinden.
Ik had alles in die map verweiderd maar het werkt nog niet.

Mvg, Lars Derks

Probeer dan het volgende:

[Windows-toets]R -> devmgmt.msc -> Kies voor installatie ongedaan maken (of iets dergelijks) bij je dvd-recorder apparaat.

Herstart je pc, en laat 'm opnieuw herkennen. Wellicht helpt dat.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan