DVD recorder met harddisk??

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Hopelijk is dit de juiste plaats om mijn vraag te stellen.

Ik overweeg om een DVDrecorder aan te schaffen.
Maar wat is nou beter?
Om een recorder te kopen met interne harde schijf?
Of gewoon één zonder harde schijf en dus alles op dvd-tjes moeten branden.
Mijn voorkeur gaat uit naar één met een harde schijf er in, omdat mij dat minder rompslomp lijkt met dvdtjes die je dan moet beschrijven wat er op staat, ze ergens neer moet leggen, kans op krassen.

Zijn er misschien mensen hier die mij voor en nadelen kunnen opnoemen van dvd recorders met en zonder harde schijf?
Welk merk is bijvoorbeeld niet aan te raden en welke juist weer wel?
Ik heb ééntje op`t oog: Philips voor 199 euro.
Maar ik zit dus nog in dubio.

En is het misschien ook mogelijk door middel van er een video op aan te sluiten dat je videobanden kunt kopieren naar dvd`s?

Of weet iemand misschien een andere site/forum waar ik beter deze vraag kan stellen?

Alvast bedankt voor het lezen van mijn kwestie :)

1 nadeel is je kan maar beperkt aantal films of andere dingen erop kwijt ,hangt van de grote van de HDD af

In die ik op`t oog heb zit een harde schijf van 160GB.
Als op een schijfje van 4.7GB 120 minuten film kan, kan volgens mij op een harde schijf van 160GB plus minus 40x zoveel toch???

Daarbij komt dat als ik iets opneem het toch vaak vlot bekijk, en anders, als het iets moois is, ik het altijd op een schijfje kan zetten.

Neem Panasonic of Pioneer. GEEN Philips. Philips heeft veel mankementen en Sony is traag en duur.

PJnijm,

ik respecteer vanzelfsprekend ieder zijn mening en wat je schrijft
Neem Panasonic of Pioneer. GEEN Philips. Philips heeft veel mankementen en Sony is traag en duur.
is wellicht ook nog hartstikke waar, maar een enkele bewering zonder bronvermelding of andere mogelijkheid tot "naslag" is mij ietwat te kort door de bocht............

Laatst bewerkt:
Eigenlijk wat ik schrijf..............

je elimineert met jouw advies in 1 klap alle types van Philips en Sony en ik vraag mij een heel klein beetje af OF dat idd. zo is. (bronvermelding / naslagmogelijkheid of een ander linkje geef je niet.............)

Ja dat is helaas zo. Ik ben toevallig ook op dit moment heel erg bezig met HD DVD recorders. Sony heeft goede toestellen maar zijn vrij traag bij het opstarten en het weergeven van DVD's. Van Philips weet ik dat ze technisch niet al te best zijn met veel mankementen. Dit hoor ik ook van techneuten. Op dit moment zijn Panasonic en Pioneer het beste qua gebruik en vooral betrouwbaarheid. Enig minpuntje van de Pan. is de tuner in sommige regio's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan