DVD recorder reset de computer !

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Even een vraag voor een collega van me...
Hij heeft een Plextor 708a dvd brander in zijn pc zitten en als hij bijv. met clone dvd een dvd kopieert wordt tijdens het image schrijven de pc spontaan gereset ! :8-0:
Ook als hij gewoon de bestanden op zeg maar een DVD selecteert en kopieert (ctrl+c) en vervolgens naar de HD sleept en daar plakt (ctrl+v) springt de pc spontaan uit.

In logboek bij systeem fouten alleen een waarschuwing tegengekomen met de melding : Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\CdRom0 tijdens een wisselbestandsbewerking.

Het vreemde is dus dat dit euvel voorkomt als hij een van de twee hierboven omschreven methodes probeert.
Met een ander programma (ik geloof Instant copy) had hij geen probleem ! Zou dit mogelijk de oorzaak kunnen zijn, of is hier wat anders aan de hand ??

Alvast bedankt voor de reacties,

Remy

Sorry maar ik kick hem ff naar boven, want de lijst met de laatste berichten was ingekort en zodoende was mijn vraag uit die lijst verdwenen.....

Geplaatst door Remy
Sorry maar ik kick hem ff naar boven, want de lijst met de laatste berichten was ingekort en zodoende was mijn vraag uit die lijst verdwenen.....
Je bent nu een ± half uurtje verder, dan wanneer je de vraag plaatste.:rolleyes:
Je vraag omhoog kicken heeft dan geen enkele zin.;)

Welke windows heb je?
Als je Windows 2000 of XP hebt kan je het volgende proberen.
Ga naar;
Deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart- en herstelinstellingen>haal het vinkje weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Je krijgt dan een blauwscherm met een foutmelding, in plaats dat de pc opnieuw opstart.
Plaats de exacte melding die je krijgt hier.

Hallo,

Het probleem is nog steeds actueel !!!

De melding: Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\CdRom0 tijdens een wisselbestandsbewerking.

Ook komt er nu een blue screen of Death !!!
Wel komt er in het logboek een informatie melding met de volgende tekst : De COM-service voor IMAPI cd-branders-service heeft nu de status Beëindigd.

Wat is hier de hoofdoorzaak ?? De dvd brander of misschien de software ??

Wie helpt ?

Remy

Waarschijnlijk heeft het aan zijn dvd-recordables gelegen, hij heeft nu een ander merk en geen problemen meer gehad ! :8-0:

Blijkbaar gaven de (Princo's !!!!) teveel problemen.
Hadden volgens mij al een slechte reputatie die dvd's geloof ik.....

Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan