dvd recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Heb een dvd recorder in mijn comp gezet. Nu heb ik easy cd creator 6 en Nero..
Als ik met Nero probeer een cd te branden krijg ik een beginscherm (zie bijlage) waar ik niet voor dvd kan kiezen.. Hoe krijg ik dan een avi-film op dvd??
Bij eeasy cd creator 6 kan ik kiezen voor NIEUW PROJECT, maar kan daar alleen kiezen voor audio en data.. Hoe kan ik daarmee een AVI-film branden??
Kortom: wie kan me een paar tips geven over hoe ik een avi-film op een dvd krijg???
En nog preciezer: Ik maak mijn films in Adobe Prmiere 6.5.. Wie kan me tipd geven over hoe ik die projecten het meest praktisch op dvd krijg???
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik wil kunnen spelen...

Hallo,
Ten eerste je moet van die .avi een mpeg2 bestand maken dat is namelijk dvd-formaat. Dit kan je bijvoorbeeld met tmpegencoder doen dit kan wel lang duren ga er maar van uit tussen de 4t/m10 uur, ligt eraan wat voor pc je hebt.
Ten tweede probeer eens de nieuwste versie van Nero burning Rom te downloaden dit kan maybe je compabiliteits probleem oplossen. Easy cd creator ken ik niet. Wanneer je dat bestand klaar hebt moet je die met een speciale dvd authoring programma branden volgens mij wil dit niet met Nero, want deze ondersteund alleen vobs.
More info; www.dvdrhelp.com
of http://www.dvdr-digest.com/software/ voor een goede dvd authoring programma.
Greetz
A.I.

tja

Heb nu een update gedownload en inderdaad staat er nu dvd bij.. maar het is nu wel engels geworden.. weet iemand of je dit ook in het nederlands kunt krijgen?
Als ik kies voor DVD video files kan ik inderdaad alleen maar kiezen voor .bup, .vov of .ifo ... Moet ie inderdaad naar mpeg 2? krijg je dan geen kwaliteitsverlies?

Als je die film op je standalone dvd speler wil bekijken dan moet je idd die film omzetten naar mpeg2, de kwaliteitsverlies zal wel meevallen.
Greetz
A.I.

Voor nero kan je op de site van nero een bestandje downloaden voor de ned. taal ca 7mb groot, let wel op de juiste versie van nero.

Om avi om te zetten naar mpeg2(dvd) kan je beter mainconcept mpeg encoder gebruiken, deze is 4x zo snel en vele malen betrouwbaarder dan tempgenc.
zoek via google.

Tempgenc is relatief onberekenbaar voor de aantal uren die het nodig heeft om een avi om te zetten.
de ene x bij een avi doet hij er 7 uur over.
Later met dezelfde avi 12 uur.
Waar dit aan ligt is mij niet duidelijk.

in adobe

Ik adobe zit ook een converter.. ADOBE MPEG ENCODER... heeft iemand daar ervaring mee??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan