DVD Recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

madpro

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik wil een DVD-Recorder (stand alone) aanschaffen.
Wie weet een DVD Recorder die onderstaande kan:

Vraag 1: Kunnen nádat er een opname op DVD+ of -RW gemaakt zijn, gedeelten van die opname gewist worden (zoals reclame) zodat het eindresultaat een aaneengesloten opname wordt.

Vraag 2: Indien bovenstaande niet mogelijk is, kan de opgenomen DVD+RW op de computer eenvoudig ongewenst materiaal gedelete worden.

Ik werk reeds lang op de PC met een DVD-Writer en geavanceerde videoprogramma's om rechtstreeks
(TV-kaart) opgenomen beelden om te zetten naar DVD, maar zoals bekend is dat een zeer tijdrovende aangelegenheid (capturen, editten (bijv. reclame verwijderen), encoderen, authoring en branden.

Vraag 3: In welk formaat wordt de opgenomen data op de DVD+R(W)
opgeslagen? VOB-bestanden of jpeg2 of anders?

Vraag4: Opegnomen DVD- of +RW's afspeelbaar op DVD-player of DVD-brander op de PC (zie vraag 2)?

Resumerend: Gewenst een DVD-Recorder maakt niet uit welk merk met direkte deletemogelijkhden op DVD+ of -RW waarbij het gedelete stuk écht verdwijnt, zodat zeg
maar 2 stukken film aan elkaar gelast worden.

Ik wil een DVD-Recorder (stand alone) aanschaffen.
Wie weet een DVD Recorder die onderstaande kan:

Vraag 1: Kunnen nádat er een opname op DVD+ of -RW gemaakt zijn, gedeelten van die opname gewist worden (zoals reclame) zodat het eindresultaat een aaneengesloten opname wordt.
Editen kan altijd, je zult alleen de hele DVD-/+ RW opnieuw moeten branden.

Vraag 2: Indien bovenstaande niet mogelijk is, kan de opgenomen DVD+RW op de computer eenvoudig ongewenst materiaal gedelete worden.
Ja, met DVD-Author.

Ik werk reeds lang op de PC met een DVD-Writer en geavanceerde videoprogramma's om rechtstreeks
(TV-kaart) opgenomen beelden om te zetten naar DVD, maar zoals bekend is dat een zeer tijdrovende aangelegenheid (capturen, editten (bijv. reclame verwijderen), encoderen, authoring en branden.
Een en ander hangt zeer sterk af van de snelheid van je processor en de hoeveelheid geheugen, geef daar eens wat info over

Vraag 3: In welk formaat wordt de opgenomen data op de DVD+R(W)
opgeslagen? VOB-bestanden of jpeg2 of anders?
In een MPG formaat

Vraag4: Opgenomen DVD- of +RW's afspeelbaar op DVD-player of DVD-brander op de PC (zie vraag 2)?
Mits goed gebrand is dit over het algemeen geen probleem. Oudere spelers kunnen soms moeilijk doen

Resumerend: Gewenst een DVD-Recorder maakt niet uit welk merk met direkte deletemogelijkhden op DVD+ of -RW waarbij het gedelete stuk écht verdwijnt, zodat zeg
maar 2 stukken film aan elkaar gelast worden.
Ik heb zelf de NEC 1300A en ben zeer tevreden.

Bij vraag 1 stel je dat de DVD opnieuw gebrand moet worden. Ik begrijp hieruit het volgende:
Je neemt op en edit daarna op de DVD-recorder.
Daarna weer branden op dezelfde DVD-/+RW branden op de DVD recorder?

Bij vraag 2 zeg je DVD-Author.
Ik author mijn DVD's nu met óf DVDit óf Ulead DVD Moviefactory.
Kan ik met één van deze programma's DVD-/+RW's gemaakt op de DVD Recorder inlezen en editten en opnieuw branden?

Over het capturen van TV het volgende:
Ik capture met VirtualDub.
Daarna voeg ik een aantal correctiefilters toe in Virual dub en frameserv met TMPEGenc voor vervaardiging van mpeg2 (dit duur lang [komt door de filters].
Het resultaat is stukken beter dan een VHS band en grenst aan DVD-kwaliteit!

Ik gebruik DVD-author, die andere twee ken ik niet en kan er dus niets over vertellen.

Ik capture ook met Virtual Dub of met het programma wat ik bij mijn capturecard (terratec) heb gekregen. Gaat zeer goed :d

Hi,

Ik heb voor de PC een Sony DRU500A, ook perfect, maar mijn vraag ging in eerste instantie over de koop van een Stand Alone DVD Recorder (dus voor in de huiskamer ter vervanging van de videorecorder!

Bewerken zal toch op de PC moeten gebeuren. Je kunt daarna de DVD via een DVD-brander in de PC weer branden, het opnemen kan gewoon via een standalone (ik neem op via de PC, veel makkelijk).

Dus er zijn geen Stand Alone DVD Recorders waarmee je opgenomen materiaal kunt bewerken, editten,deleten etc.?
Bij bijv. Philps DVD-recorders staat bij de specificaties dat er editmogelijkheden zijn, maar er wordt verder niet omschreven welke editmogelijkheden.

Ook leveranciers kunnen mij niet verder helpen, vandaar dat ik eea op Helpmij gezet heb.

In ieder geval bedankt
Ik ga verder zoeken.

Die editmogelijkheden zijn beperkt. Ik heb juist voor een capture/tv kaart + lDVD-brander gekozen omdat dit veel makkelijker is. Opname's komen op de harde schijf, vanuit daar kun je e.e.a. makkelijk editen in Virtual Dub enz. Met DVD-author maak je er een menu omheen enz.

Jawel, ik heb ook wel goede resultaten met de PC, maar zijn opnames op een Stand Alone DVD Recorder niet van betere kwaliteit dan dmv een TV-kaart op de PC zoals in het algemeen beweerd wordt.

Ik zal je mijn situatie schetsen, ik zit met mijn PC op zolder, de kabel vanaf de begane grond gaat eerst naar de eerste verdieping (slaapkamer) waar ik het signaal aftap voor de T.V. aldaar. Via een versterker voorzie ik de kamer van mijn dochter van een T.V. signaal en mijn capture kaart op zolder. De opname's die ik maak zijn loepzuiver en na alle bewerkingen zeer de moeite van het bekijken waard.

Opnemen via de PC is veel flexibeler..

Ik zal je vanavond of morgenochtend mijn werkwijze mbt Capturen-Virtualdub-TMPEGenc-DVDit/MovieFactory eens doormailen.
Misschien kunnen we onze werkmethodes naast elkaar leggen, teneinde een nog beter resultaat te krijgen.
Jouw werkwijze is uiteraard van harte welkom.
Groeten

Zoals je in mijn handtekening kunt lezen doe ik met dat soort mailtjes niets, ik krijg al waanzinnig veel mailtjes op een dag en op het forum kunnen meerdere personen op je berichten reageren.

OK, wat je wilt.
Het ging mij alleen maar over het rapporteren van wederzijdse werkwijzes [op Helpmij uiteraard], teneinde anderen op Helpmij van goede info te voorzien.

Daarom kun je e.e.a. ook beter op het forum zetten, ik ben zeer nieuwsgierig.

Zet dan jouw werkwijze alvast maar op het forum, de mijne komt later.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan