dvd recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

dimitri1

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2005
ik heb dvd recorder+ ik heb een dvd+rw opgenomen .en bij mijn vriendin op haar dvd gedraaid maar gaat niet .terwijl ze andere dvd+r kopie heeft en die gaan wel dus dat is dan toch ook plus waarom gaat het niet of doe ik wat verkeerd met opnemen bvd dimitri

Ondersteunt de dvd-speler ook dvd+rw??? dit hoeft namelijk niet zo te zijn.

Ook aantal andere factoren, zogenaamde brandkwaliteit, kan een rol spelen.
Merks schijfje, etc.

Succes! :thumb:

rec

ik heb wel op save gedrukt en finaleze gaat niet ik heb tdk dvd+rw

Krijg je op haar dvd-speler een error of een nummer?
Dan zou je dit na kunnen kijken in de handleiding.

Dan zul je toch moeten uitzoeken wat de handleiding daarvan zegt.

Heb je die dvd overigens wel bij iemand anders af kunnen draaien?

Met save bedoel jij toch dat je er daarna niets meer aan materiaal bij kunt zetten?

rec

nee gaat ook niet maar save weet niet wat betekent in beschrijving staat finalize al ik dat doe zegt ie not reqeurid

rec

kan het zijn dat ik met opnemen voor iemand anders dvd+r moet hebben en dan dat finalize wel gaat

Je hebt dus blijkbaar wel de mogelijkheid om te finaliseren.
Als je niet finaliseert kun je op je eigen dvd-recorder wel afspelen. Voor een ander moet je de dvd afsluiten.
Ik begrijp dus niet wanneer je de melding krijgt 'not requerid'
Het is moeilijk op afstand om je advies te geven. Ik zou je aanraden een goed in de handleiding van jullie beiden te kijken.

Zelf heb ik b.v. ongelooflijk zitten tobben met het branden op dvd. Wilde maar niet lukken. De recorder is voor - en +. Ja, dat dacht ik maar het branden bleek alleen maar te kunnen op een -. De handleiding bracht me niet verder. Wel de zaak waar ik em kocht.

Kijk nog eens goed of je wel goed afsluit in je handleiding. Ook heb je dvd's die 4x zo snel gebrand kunnen worden of 8. Ik weet eigenlijk niet of dit een probleem op kan leveren bij haar speler.

rec

als ik zelf film heb opgenomen op recorder en dan wil finalizeren zegt ie not requerid daarom dacht ik ligt het eraan omdat het dvd+rw is in plaats van dvd+r mijn speler is + en van vriendin ook ik heb gedaan hoe het in de handleiding stond maar krijg iedere keer reqeurid ik snap het niet bvd dimitri

Misschien heeft de recorder al automatisch gefinaliseerd? Dan klopt dat 'not requierd' wel. Wij moeten het apart doen en het heeft niet met dvd-r of dvd-rw te maken.
Wat gebeurt er als je de dvd in je pc stopt?

rec

op de pc zie ik een venster staan van de film maar op play gaat niet heb op power dvd geprobeerd en mediaplayer ik zie wel die stukje film staan maar speelt niet

rec

ik heb gekeken en de schijf is helemaal vol mb geen lege ruimte dus er staat wat op

Maar ja, als jij die dvd ook niet af kunt spelen moet er toch echt wel wat mee aan de hand zijn.
Neem eens een stukje op van je tv rechtstreeks naar de dvd. Kijk dan nog eens of je moet finaliseren of niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan