DVD rippen in MP

Status
Niet open voor verdere reacties.

elien1989

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jun 2010
Hallo allemaal,

Hier een nieuw lid op het forum!
Ik had een vraag en ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

Voor mijn opleiding moet ik een filmpje maken en dus ben ik druk in de weer geweest met mijn videocamera.
Vervolgens heb ik het filmpje op een DVD gezet (kabel voor pc ben ik kwijt) en nu wilde ik dus het bestand op de DVD rippen in Mediaplayer. Maar helaas, dat lukt niet helemaal. Het lukt me wel om het filmpje te openen, maar hoe ik het moet rippen: geen idee! Via de button rippen lijkt het niet te lukken, omdat dat scherm simpelweg leeg blijft. Iemand een idee hoe ik dat kan fixen?

En tot slot: wanneer ik het bestand afspeel in MP ontbreekt het geluid, raar maar waar. Dus wellicht is er iemand die hier ook een oplossing voor heeft?

Alvast bedankt!

Gebruik DVD Decrypter (Gratis) om je filmpje van de DVD te krijgen.

Waarom het geluid ontbreekt weet ik ook niet.

Bedankt voor de snelle reactie!
Inmiddels staat het bestand (in verschillende stukken) op m'n laptop. Nu komt echter het volgende: ik kan het niet openen in Windows Movie Maker. Ik heb al even op Google gekeken en ik begrijp daaruit dat het dan ligt aan het bestandstype. De type van mijn documentjes zijn IFO en VOB.

Waar moet ik deze in omzetten en belangrijker nog: HOE moet ik dat dan?

Ik ben hier echt een ontzettende dummy in, dus met de technische taal die je op sommige sites vind kan ik weinig.
Hopelijk kan iemand het hier in wat simpelere taal uitleggen.

Wederom alvast bedankt!

Dat heb ik natuurlijk gedaan, maar ik ben echt zo'n sukkel als het gaat om computers.

Als ik het goed begrepen heb moet ik de bestanden omzetten naar AVI of MPEG (correct?)

Dan wordt er op fora gezet: wijzig de naam van VOB naar AVI.. maar via de button naam wijzigen kan ik geen bestandstype veranderen.

En anders gaat het over codecs.. Heb werkelijk geen idee wat dat is.

Dus nogmaals: als iemand me in simpele taal kan uitleggen hoe ik mijn clipjes van VOB / IFO kan omzetten naar een bestandstype dat door Movie Maker wordt geaccepteerd, let me know!

En de extensie van een bestand veranderen kan eenvoudig. Echter. Bij Microsoft is men echter zo intelligent geweest om het vinkje voor 'bestandsextensies voor bekende type verbergen' standaard aan te zetten. En wat je niet ziet kun je niet veranderen.

Om dit aan te passen doe je het volgende
-Open de verkenner
-Kies menu 'Extra'
-Kies de onderste 'map opties' (sorry ik heb hier engelse versies)
-Kies 2e tabblad 'View'
-Zoek de optie die begint met 'Bestandextensies voor bekende....'
-Verwijder het vinkje voor deze optie
-Klik nu net zolang op 'OK' totdat alle schermen dicht zijn

Nu kun je de extensie/type wel veranderen.

Bedankt voor alle tips!

Inmiddels kan ik het filmpje prima via Movie Maker bekijken; met beeld én geluid. Alleen staat er nu standaard in het beeldscherm trail version need4video.com Althans, de 1e minuut van het filmpje en juist dat stukje heb ik nodig...

Ik heb gisteren en vandaag een aantal programma's gedownload:

- Need4 Video Converter 7
- Need4 Software Launcher 7.1
- DVD Recrypter
- K-Lite Mega Codec Pack 6.0.4

Nu vermoed ik dat de video converter deze tekst standaard laat verschijnen in mijn video, maar hoe kan ik deze laten verdwijnen?

Laatst bewerkt:
Betalen. Is het antwoord op je laatste vraag :) . Is vaker met dit soort software. Zo kun je wel de volledige versie testen, maar voor het echte werk kun je er dan niks mee. Of even verder zoeken naar een echt gratis alternatief.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan