dvd rippen

• Onderwerp starter Onderwerp starter tam
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tam

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2003
ik rip mijn dvd's altijd met moviejack naar svcd. een probleem is wel dat ik altijd maar de hoofdfilm kan rippen en niet de extra's. je kunt maar 1 bestandje aanklikken om te rippen. normaal ergert me dat niet echt het is toch de film die me interesseert. maar nu heb ik een dvd vol met videoclips en die staan telkens apart. is er een manier om dit te rippen naar svcd met moviejack? of eventueel met een ander programma( liefst freeware)

Met dvdX kun je deel voor deel naar svcd zetten.
moviejack zal dat denk ook wel kunnen

Waarom zou je de extra's mee willen rippen, met svcd ben je al 2 á 3 cd's kwijt,, dan nog eens 1 of 2 voor de extra's.
Lijkt mij zonde van de cdr's en de extra riptijd.

het gaat er niet over om die extra's mee te rippen . ik heb nu een muziekdvd knuffelrock en al die videoclips staan daar apart op. ik kan het niet in zijn geheel rippen. ik moet iedere clip apart rippen.

Geplaatst door wietje21
waarom gebruik je het rip prgramma Shrink niet ????

omdat je voor dvdshrink een dvd brander moet hebben misschien ;) dvdshrink maakt er namelijk gewoon vob fiels enz van.

Dvdshrink is idd geen verkeerd idee.
Als je de vobjes ribt en plaatst in dezelfde map op je hd.
Kan je met mainconceptencoder deze files omzetten naar svcd. Dit programma is volgens mij een van de weinige die dit kan.
hier kan je hem downloaden:
www.mainconcept.com
Overigens dit programma is vele malen sneller dan movieJack(bijna realtime)

als ik het dus goed begrijp heb ik eerst het prog shrink nodig en dan nadien die encoder. eerst de dvd rippen met dvdshrink, dan heb ik dus van die vob bestandjes en die moet ik dan bewerken met encoder.

HEB DUS DVD Shrink gedownload en ook mainconcept h.264 encoder. met dvd shrink geen probleem. Bij mainconcept ook niet dacht ik tot ik probeerde te branden met nero. hij zegt dat het geen juist formaat is om een svcd te maken. ik heb mpeg2 genomen bij mainconcept. moest ik daar iets anders nemen of mag ik bij nero niet onder svcd branden ??

kan er iemand mij duidelijk uitleggen hoe ik het moet doen ?

Als je al die losse vobjes in mainconcept laad in de batchlist, kan je deze als 1 bestand laten omzetten naar een svcd bestandsformaat(mpeg2).
Alleen kan je bij het batch er wel rekening houden dat het bestand niet groter wordt dan 1 cd anders moet je deze achteraf alsnog in meerdere stukken knippen om deze passend te krijgen.
Bij Nero moet je inderdaad een svcd plugin hebben, tenzij je nero 6 of hoger gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan