dvd-rom en brander werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

truuzjuh

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2005
Ik ben er achter gekomen dat ik iets heel stoms heb gedaan,namelijk: ik heb een tijdje terug "easy CD creator" verwijderd. Als ik nou een schijfje wil afspelen met geluid of filmbestanden, dan pakt ie em niet. En zelfs als ik ga kijken op het icoontje "deze computer" zie ik zowel dvd-rom en philips cdrw niet tussenstaan [de schijven dus] Wat moet ik doen?

net geprobeerd, en dit geeft ie aan: C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS en Microsoft Windows-toepassingen.kies sluiten om de toepassing af te sluitenen.

:eek: heb net gekeken, en wat geprobeerd, maar heb het nog steeds niet voor mekaar :S

Geplaatst door truuzjuh
net geprobeerd, en dit geeft ie aan: C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS en Microsoft Windows-toepassingen.kies sluiten om de toepassing af te sluitenen.
En deze melding krijg je als je regedit probeert uit te voeren?:)

Allereerst moet je even kijken of en waar het bestand autoexec.nt zich op de schijf bevind. Als het bestand aanwezig is zal het in c:\windows of c:\windows\repair staan.
Voor het geval het bestand niet aanwezig is klik op autoexec.nt om het te downloaden.
Kopieer autoexec.nt naar c:\windows\system32.
Ga vervolgens naar c:\windows\system32 en klik met de rechter muisknop op het gekopieerde autoexec.nt en kies voor Eigenschappen.
Klik nu in het vakje voor Alleen lezen waarna een vinkje verschijnt en klik op OK.
Als laatste de computer even opnieuw opstarten en je probleem is opgelost.

En dit heb je precies zo uitgevoerd?

ik heb wel een poging gedaan ja, maar het staat er zo raar beschreven, en dat ene van "autoexec" heb ik wel gedaan, maar stond niet onder c:\windows\system32 maar dus wel onder repair, en daar had ik dat vakje aangevinkt

Je gaat naar de map: c:\windows\repair

Vervolgens rechtsklikken op het bestandje autoexec.nt en dan kiezen voor kopieren.

Nu ga je naar c:\windows\system32 en doe je: Ctrl-V. Het bestandje is nu gekopieerd in de juiste map.

In deze map rechtsklikken op autoexec.nt, kiezen voor eigenschappen en dán het vakje 'alleen lezen' aanvinken.

Nu start je de computer opnieuw op en kun je, als het goed is, aan de slag met de link van puppie om de cd- en dvdspeler weer zichtbaar te krijgen.:)

Laatst bewerkt:
oke stap 1 lukt me wel, maar die 2e stap dat ik system32 moet vinden, ik zie wel iets van system staan maar er staat geen 32 achter weet niet of dat uitmaakt

System 32 is een map die onder windows hangt.
kijk maar even op het bijgevoegde plaatje.
Helemaal onderaan.

Laatst bewerkt:
heb gezocht maar kom niet verder dan system [zonder 32] zal wel hetzelfde zijn.... straks komt er een maatje van me langs, die gaat ook ff kijken hiero, alsvast bedankt voor jullie adviezen ! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan