DVD Rom leest geen cd's/dvd/audio cd's meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsmesander

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2002
Berichten
243
Hoi we hebben een probleem onze dvd rom samsung sd 612f leest geen cd's meer
de melding is: plaats een schijf of een ander geschikt medium, dat is dezelfde dan wanneer je er niets in doet we hebben de driver al opnieuw geinstalleerd en allerlij cd's geprobeerd, ook originele, dvd's en audio cd's
de kabels zitten er ook goed aan, weet iemand wat het probleem is?
 
DVD speler mischien vuil?
Heb je hem al eens uit apparaat beheer verwijderd en opnieuw laten installeren?
Gebruik je software voor dvd's af te spelen zoals Powerdvd?
 
We hebben het geprobeerd maar dat werkt niet, het station is niet vuil, want die hebben we net schoongemaakt, maar het kan ook juist daar aan liggen dat er daardoor krassen op de lens zijn gekomen, we hebben hem schoongemaakt met een speciale cd die daarvoor gemaakt is met kleine borsteltjes onderaan, sindsdien doet hij het niet meer.
en ja wij gebruiken power dvd en andere software voor het lezen van het station
 
Krassen denk ik niet.
Mischien zit het lasertje niet meer goed.
Ik zou het verders ook niet weten.
Wel vreemd dat ie, na het gebruiken van een reinigings cd-tje, het niet meer doet.
 
Misschien dat het aansluiten op een andere IDE-controller toch enig soelaas biedt.

Groetjes,
Bennie
 
we hebben het met de ide kabel van de brander er aan geprobeerd, en we hebben een andere cd-rom speler er in gehad, en beide lukte niet, heeft iemand nog enig id waar het aan licht???
dus dachten wij dat het niet aan de hardware of aan de kabels kan liggen, maar als we de drivers opnieuw instaleren helpt ook niet
 
IEMAND????

Heeft iemand nog enig id wat er aan de hand kan zijn want ik snat er nu ellemaal nix meer van (':confused:')
 
Test die speler eens in een andere PC. Drivers installeren hoeft niet, want dat doet Windows automatisch. Zie je in apparaatbeheer nog uitroep- of vraagtekens?

Groetjes,
Bennie
 
NOPE

Nee ik zie geen uitroeptekens ofzo maar ik zal nog ff proberen om hem in een andere computer te doen, maar ik heb de brander ook al een keer aan de ide kabel van de cdrom gedaan en toen deed de brander het wel dus ik zou eignlijk zo niet weten waar het anders aan moet liggen maar ik denk toch niet dat dit de oplossing is, maar ik zal het proberen
heeft iemand anders nog een tip?

Groeten Sander
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan