dvd-rom packard bell software biblitheek

Status
Niet open voor verdere reacties.

matvkeulen

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2002
Hoi allemaal,

Ongeveer een jaar geleden een mooi laptopje van PB gekocht. Daar zat een dvd bij met allerlei software. Vanuit de fabriek was win xp erop gezet. Tijdens deze installatie is ook allerlei reklame voor o.a. internetproviders geinstalleerd. Dat vond ik erg frustrerend omdat er telkens pop-upjes kwamen voor registratie etc. Wel kon ik de dvd met software draaien en software installeren.
Doordat die reklame software zo irri begon te worden heb ik een schone XP op de laptop gezet. Maar als ik de dvd van PB wil draaien, krijg ik de volgende melding: This is not a NEC Computers tattooed System. Ik kan de dvd niet meer opkomen.

Wat kan ik hieraan doen? Via Packard Bell kan ik het tegen betaling oplossen. Dat is natuurlijk grote onzin, want ik heb het volle pond al betaald bij de aanschaf inclusief de software op de dvd.

Sorry matvkeulen, kan je niet helpen maar heb hetzelfde probleem dus volg ik dit draadje even.

Ik heb ook een PB met zo'n DVD. Nu is deze laptop alleen voor zakelijk gebruik dus dacht ik, ik gebruik de DVD op mijn tweede laptop, immer ook een PB. Jammer maar helaas, de DVD is alleen op de laptop af te spelen op het aparaat waar hij is bijgeleverd.

Sorry, ik kan jullie ook niet meer helpen.

Bij PB is het nu een logisch feit. Zij leveren er geen besturinssysteem meer bij.

Eigenlijk een beetje jullie fout. Bij een PC van PB moet je de recovery cd's zelf maken. (Lees de handleiding)

Bij de montage van de pc wordt er een serie nr "getatouteerd" ergens in de bios (onbereikbaar). De DVD die meegeleverd wordt bevat diezelfde Nr.

Met als gevolg, als je die DVD ergens in een andere PC wil draaien-- > NO WAY.

Als de PC geen 6 maand oud is, kan je, via uw serie nr., de orginele terug aanvragen. Dit kost dan 40€.

Geplaatst door vanzwam
Eigenlijk een beetje jullie fout. Bij een PC van PB moet je de recovery cd's zelf maken. (Lees de handleiding)

Vindt het een beetje voorbarig zo'n uitspraak. Wie zegt dat dat niet is gebeurd? Hier gaat het volgens mij ook niet om. Het punt is dat je een CD vol met software bijgeleverd krijg die niet op een andere pc is te gebruiken (of in het geval van matvkeulen is te hergebruiken op dezelfde pc).
Dat PB hier een truuk voor heeft is tot daar aan toe maar ik geloof dat als ik een CD (wat voor 1 dan ook) legaal koop of gratis kriijg, ik zelf toch wel mag bepalen op welke van mijn pc's ik die wil gebruiken? Dit is een recht dat je door PBwordt ontnomen.
Ik geloof er ook niet in dat als dit middels e.o.a. tool wel mogelijk is, dat dit illegaal is

@ piepoeh, ik ben het volkomen met je eens,maar het is nu eenmaal zo. Wanneer iemand mij de vraag stelt, Zou ik een merk PC kopen ?, dan raad ik hem dit carement af.

effe PB gebeld

Nou mensuh,

Vanmiddag PB gebeld en het probleem voorgelegd. Het verhaal van 40 euro klopt inderdaad. Ik er tegenin natuurlijk. Net als jullie vind ik dat je software die je betaald hebt, vrij zou moeten kunnen gebruiken.
Kreeg een erg zeikerige man aan de telefoon. Vertelde mij dat niemand mij had gevraagd een schone XP te installeren en de zgn verborgen partitie niet had mogen verwijderen. Ik zeg: ik heb er niet om gevraagd een XP versie te krijgen van jullie met adware en andere troep dat ik niet gebruik.
Verder in discussie gaan over mijn consumentenrecht had geen zin meer. Ik kan of 40 euro betalen, of de software niet meer gebruiken.
Als er een zwarte lijst bestaat voor comp fabrikanten, dan mag PB er wat mij betreft op staan. Daar betaal je dan 1200 harde euro's voor!

Zijn er geen progjes te krijgen om dat ene nummer toch weg te schrijven in de bios? Zal het mijn ICT-cursusleider eens vragen. In dat geval horen jullie nog wel van mij.

Greetz,

mat

Re: effe PB gebeld

Geplaatst door matvkeulen
Nou mensuh,

Zijn er geen progjes te krijgen om dat ene nummer toch weg te schrijven in de bios? Zal het mijn ICT-cursusleider eens vragen. In dat geval horen jullie nog wel van mij.

Greetz,

mat

Blijf het volgen, ben benieuwd. En voor de rest geloof ik niet dat alleen PB het op die manier doet maar ook ik zal niet direct weer naar PB lopen als ik een andere pc nodig heb.

probeerseltje

Hoi,

Tis effe geleden, maar ik ga vanavond even wat proberen.
Op de site van PB kun je het serienummer van je laptop invoeren. Dit kan onder het kopje support dacht ik.
In ieder geval kun je de bios laten updaten. Wie weet schrijft dat progje dat geheime nummer weer weg in de Bios en is de software bibliotheek weer te gebruiken.
Vanavond ga ik het proberen. Je hoort nog wat het wordt.

helaas

Neuj, werkt dus niet en lappie is trager geworden. Heb er nu nog een probleem bij :-)

balen, toch bedankt voor de info. Zal ook nog eens rondneuzen.

Ik weet precies wat het is je software is gelevert bij de OEM versie van windows die er al op zat het is een soort beveiliging van Packard Bell zelf je kunt met die cd aleen op je eigen computer/laptop met de ORGINELE XP die er al op zit openen en instaleren. Dus was het dom van je om niet eerst te kijken wat er kan gebeuren met je Packard Bell producten als je computer formateert.

Geplaatst door Önder
Dus was het dom van je om niet eerst te kijken wat er kan gebeuren met je Packard Bell producten als je computer formateert.

Beetje voorbarige conclusie dacht ik zo. Hoe zou de gemiddelde consument dit moeten weten. PB zwijgt er in zijn documentatie ook over.

Dom van ons? Nee, dacht het niet.

PB is dom.

Geplaatst door piepoeh

Beetje voorbarige conclusie dacht ik zo. Hoe zou de gemiddelde consument dit moeten weten. PB zwijgt er in zijn documentatie ook over.

Dom van ons? Nee, dacht het niet.

PB is dom.

Als je een beetje consument bent dan ga je onderzoeken dan ga je naar de forum van je fabrikant en ga je al die topics een voor een lezen ik heb deze problemen echt heel vaak gezien op http://forum.packardbell.com/nl/ dat ik meteen de antwoord heb en ik heb mijn PC nog maar een paar maaden. En met dom bedoelde ik roekeloos niet denken dat ik je echt dom vind.

dom/roekeloos?

De reden om de orginele xp eraf te halen was de reklame die erop zat. Zo zat er een programma bij waarmee je contact met wanadoo kan maken en via wanadoo een abo kan nemen. Daar zit ik dus niet op te wachten. Kost weer enkel kostbare mb-tjes. Wat nog irritanter is, is de trial versie van norton. Om de zoveel tijd een popupje met de vraag of ik mijn product wil verlengen. Kan het ook niet uitschakelen.
De belangrijkste reden was wel dat de installatie vanaf de backup schijf niet meer werkte. De installatie was dan bijna klaar en dan blijft ie hangen in een blauw scherm. Hij kwam er maar niet voorbij.
Nou, wellicht begrijp je nu dat het helemaal niet zo roekeloos was.
Je wordt gewoon gedwongen om het spel te spelen volgens de regeltjes van PB.
Ik moet de eerste consument nog tegenkomen die daar geen moeite mee heeft.

Trouwens, welke hardwerkende man/vrouw heeft tijd om al die topics door te lezen?

Geplaatst door Önder
Ik weet precies wat het is je software is gelevert bij de OEM versie van windows die er al op zat het is een soort beveiliging van Packard Bell zelf je kunt met die cd aleen op je eigen computer/laptop met de ORGINELE XP die er al op zit openen en instaleren. Dus was het dom van je om niet eerst te kijken wat er kan gebeuren met je Packard Bell producten als je computer formateert.

Bij aankoop van een PB,wordt er geen besturings-systeen meer geleverd. Het enige wat je 'MOET' doen, is via het prog, dat op uw PC/laptop staat, recovery CD's maken. Dan is er geen probleem. De rest qua progs, die je niet wil gebruiken, kan je via software verwijderen.

Ik zou zeggen: IK GA DAAR NIET MEE AKKOORD. Maar wie zijn wij om daar iets tegen te beginnen.

Een ander punt : LEES DE GEBRUIKERSHANDLEIDING VOORALLEER JE ACTIES NEEMT.

Hoi heb ook een PB en ik heb die geformateerd met een cd van win xp en alles gaat perfeckt.Maar als er één foutje op de recovers cd's staan mag je het vergeten.Bij mij nooit meer PB.

Je kan die programma's en games op andere computers gebruik door als volg te doen

je moet eerst op de cd of dvd van PB een image file zoeken van de proggie of game die je op een andere systeem of op je huidige systeem met andere OS wilt gebruiken
het image file zal heel groot zijn ongeveer 700mb ofzo
en dan moet je het even op je harddisk installeren en dan met virtual cd-rom openen en installeren (advies is om deamon-tool te gebruiken)
installeren en klaar is kees geen gezeur over serial of andere dingen
je kan die image ook nog eens op een cdje bakken

btw als je problemen heb met de image file gebruik winiso of ultraiso om het om te zetten naar een andere image file als *.bin of *.img of *.iso files
je kan het niet extracten omdat PB het image file beveiligt heeft met een password maar je kan het gewoon gebuiken met virtual cd-rom of deamon-tool
het is mij zelf al gelukt om alles te gebuiken op een PB systeem maar met een andere OS erop
dus nou suc6 ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan