DVD-Rom & RW Locken Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marauder2000

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2002
Even een vraagje over mijn PC.

Als ik mijn DVD-Rom of DVD-RW speler dicht doe zit 2 van de 3 keer Windows XP Home (SP2) helemaal vast. Nu heb ik inmiddels mijn Moederbord, Processor, Geheugen, Kast, Voeding en IDE-kabels vervangen, maar het probleem bestaat nog steeds. De ene is een splinternieuwe Plextor PX130A DVD-Rom en de andere is een NEC3500A DVD-RW. Ik ben ten einde raad want waar ik ook vraag, iedereen staat mij aan te kijken of ze het in Keulen horen donderen.:8-0:

Laatst bewerkt:
misschien dat het helpt om de nieuwste drivers te instaleren?

Nieuwste drivers van het moederbord staan er op, als je dat bedoelde.

Geplaatst door Marauder2000
Nieuwste drivers van het moederbord staan er op, als je dat bedoelde.

zoek en instaleer ze ook eens van de spelers

Bij de Plextor zat geen CD en de NEC weet ik niet meer maar kan ik niet vinden. Zat waarschijnlijk ook geen CD bij !

zoek eens op de site van de merken van de spelers.
daar zijn de nieuwste drivers te vinden

Ik heb net bij Plextor gekeken maar deze hebben geen extra drivers voor hun DVD-Rom spelers. Ik denk trouwens niet dat het aan de drivers ligt of SP2 moet slecht funtioneren qua drivers.

Hoe heb je alles aan gesloten , wat betreft IDE aansluitingen Master /Slave setings

staat er in apperaat beheer een gele uitroepteken achter je spelers?

Geplaatst door BANDIT123
Hoe heb je alles aan gesloten , wat betreft IDE aansluitingen Master /Slave setings

Moederbord = ASUS P5GD1 (For IDE hard disk drives, the ITE 8212F controller provides RAID 0, 1 , 0+1 functionality for two ATA133 channels.)

HDD 250Gb Master IDE-0
HDD 120Gb Slave IDE-0

Plextor Master RAID-0
NEC Master RAID-1

Maar op mijn vorige moederbord had ik dezelfde problemen ook al. Toen zat het zo :

HDD 250Gb Master IDE-0
Plextor Slave IDE-0

HDD 120Gb Master IDE-1
NEC Slave IDE-1

Geplaatst door goldvinger
staat er in apperaat beheer een gele uitroepteken achter je spelers?

Nee, er is nergens ook maar 1 geel uitroepteken te bekennen (gelukkig maar) !!!

Zet het zo neem aan dat op de 250 je besturing staat!

IDE 0 250 master
IDE 0 Plextor slave

Raid Nec master
Raid 120 slave

Weet bijna zeker dat je dan van probleem af bent

Laatst bewerkt:
Dit ASUS moederbord heeft geen IDE-1 (secundary IDE) maar 2 extra IDE channels via de RAID controller.

Dit ASUS moederbord heeft geen IDE-1 (secundary IDE) maar 2 extra IDE channels via de RAID controller.
Heb het aaangepast!
En welk Mobo is het?

Zo zetten
Pri_IDE1 250 master
Pri_IDE1 Plexor slave

Pri_Raid Nec master
Pri_Raid 120 slave

Ik zal moeten kijken of ik dat red met de flatcables maar dit lijkt verdacht veel op mijn oude opstelling, alleen zijn de HDD en DVD op de 2de IDE poort omgedraaid.

Waarom denk je dat dit wel zal werken ?

In mijn boekje kun je namelijk het beste de HDD als Master zetten.

Praktijk wijst uit dat 2 spelers op dezelfde aansluiting als Master En Slave vaak ruzie met elkaar hebben.
En het is bekend dat de NEC graag als Master staat.
9 van de 10 keer dat ik de opstelling zo zet zijn er geen problemen + als je een DVD of CD copieer zitten ze elkaar ook niet in de weg.

Het heeft even geduurd, maar er kwam wat tussen.

250Gb HDD - Master IDE-0
Plextor - Slave IDE-0

NEC DVD+-RW - Master RAID-0

Voor het gemak maar even de 2de HDD van 120Gb niet aangesloten.

Probleem blijft hetzelfde, DVD of CD in één van de drives en Windows loopt vast (2 van de 3 keer). Met andere woorden, het heeft helemaal niets geholpen !!!

Iemand nog een ander ideetje ??

Zou het mogelijk zijn dat de NEC DVD+-RW misschien een minimaal defect heeft dat niet elke keer optreed (ik roep maar wat) !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan