dvd rom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

matt1979

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2001
hoi hoi allemaal,

Ik heb pas een computer gekocht met een sony dvd rewriter, en nu wil ik een dvd in de dvd rom doen, maar dan geeft ie het volgende aan:

" it looks like both your source and destination drives for the 'on the fly' copy process are connected to the same IDE bus. We would strongly recommend you to connect your source and destination drives to different IDE bus."

Ok ik begrijp het wel een beetje, maar hoe kan ik dit oplossen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Gr matt.

Als je maar 1 harddisk hebt de dvd rom op de andere IDE kabel erbij hangen, anders de de slave HD en de slave DVD omwisselen (volgens mij).

Geplaatst door matt1979
hoi hoi allemaal,

Ik heb pas een computer gekocht met een sony dvd rewriter, en nu wil ik een dvd in de dvd rom doen, maar dan geeft ie het volgende aan:

" it looks like both your source and destination drives for the 'on the fly' copy process are connected to the same IDE bus. We would strongly recommend you to connect your source and destination drives to different IDE bus."

Ok ik begrijp het wel een beetje, maar hoe kan ik dit oplossen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Gr matt.

Geduld!! 1*posten is genoeg.

ok

hoi FHG1969

klinkt allemaal heel leuk, maar ik heb er (helaas) niet zoveel verstand van. Dus wat moet ik veranderen, moet je dit van binnen (in je toren) veranderen??

Hoeveel harddisks heb je erin ?
Ja dit is in je toren.
Je hebt 2 IDE kanalen, aan elk kanaal kan je 2 app. hangen. De melding zegt dus eigenlijk dat de 2 app die tegelijk wilt gebruiken (dvd ROM + DVD brander) beter niet op hetzelfde kanaal kunnen zitten.

en kan je dit dan makkelijk veranderen?
of kan ik beter terug gaan naar de winkel?
en als je dit zelf kan doen, zie je hoe krijg je die kast open?
en kan je makkelijk zien welke kabels je moet veranderen?

Naar mijn idee relatief simpel.
Als je garantie hebt en de winkel is in de buurt, kan je de kast misschien beter dichtlaten en naar de winkel gaan ivm eventueel gezeur over de garantie als je zelf de kast opent.
Meestal kan je met een handel op de zij/achterkant, of grote schroeven op de achterkant de kast openen.
Je kan wel makkelijk zien welke kabels je moet veranderen (die platte brede).

Hoeveel HD zitten erin ?

Zou kunnen proberen de lege plaats op de IDE kabel waar je HD aan zit de DVD aan te sluiten die op de zelfde plaats op de andere kabel zit.

ok weet je wat, ik ga morgen wel naar de computer winkel. maar is het niet schadelijk als ik alles uit de computer haal?

Waarom zou je alles uit de pc halen als je morgen naar de winkel gaat ?

oh ja ik bedoel alle stekkers die achter in de copmuter zitten. ha ha

Nee, is geen probleem moet kunnen, anders had ik mijn pc nu wel weg kunnen gooien.
Zolang je zelf weet hoe het er weer in moet.

ok thanks!!

ik ga morgen gewoon naar de winkel en ik neem dat briefje mee met de Fout melding. ik hoop dan dat zij genoeg weten.

Kort samengevat:
De DVD speler en de brander moeten op verschillende IDE aansluitingen komen, nu zitten ze op dezelfde.
Naar mijn ide(e) 5 minuten werk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan