DVD-RW bijgeplaatst

Status
Niet open voor verdere reacties.

pemade

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2001
Ik heb net een dvd brander geplaatst i.p.v. een dvd-rom speler.
In mijn systeem is ook nog een CD-RW aanwezig.
Na herstarten wordt mijn CD-RW nog wel gezien (met geel uitroepteken in apparaatbeheer omdat hij blijkbaar niet wil starten) maar mijn DVD-RW staat er niet bij.
Ook in deze computer wordt geen van beiden meer gezien.
Systeem: Asus barebone PIV 2,4 GHz Skt 478, moederbord asus P4SC-E, FDD/CDR/LAN 165 W.
Alle aansluitingen al drie keer gecontroleerd, deze zitten goed.
Wie heeft raad?

En hoe heb je ze aangesloten? zeker weten dat de jumperinstellingen voor de master en slave goed gejumperd zijn? en de master aan het eind van de kabel en de slave aan de middelste?

reactie

Over jumperinstellingen weet ik niets. Ik heb gewoon de dvd-rom vervangen door de dvd-rw.

reactie

Gevonden.
Achter op de brander stond het fout (master i.p.v. slave)
Weer wat geleerd. Bedankt.

Mooi, kan deze wel op opgelost.

Oeps, te laat verzonden.:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Reactie

PS: de melding onder aan je bericht over de keybord error krijg ik ook regelmatig. Hoe komt dit en hoe kom ik hier van af?

pemade zei:
PS: de melding onder aan je bericht over de keybord error krijg ik ook regelmatig. Hoe komt dit en hoe kom ik hier van af?

Op F1 drukken.:p

Dat is toch een stomme foutmelding van de bios, als je toetsenbord niet werkt om dan F1 in te toetsen.

Meestal is dat een kapot toetsenbord, een kapotte ps/2 aansluiting of je hebt er niets aan die ps/2 aanhangen en wordt er een USB toetsenbord gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan