Dvd-rw gaat niet open.

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnaud1996

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2009
Hey Allemaal,
Mijn dvd-station wil niet meer open gaan,dit gebeurde ook met mijn andere dvd-lezer,
ik heb de ide kabel vervangen & een nieuwe cd-rw drive in gestoken,maar niks werkt,ze willen niet open gaan.
Weet iemand hoe ik dit oplos?

Sluit de pc af, koppel 1 van de 2 CD-spelers los. Start je pc. Kijk of je tijdens de BIOS fase de CD-speler kunt openen met de knop op de voorkant.
Werkt dat, dan daarna ook proberen tijdens Windows.

Sluit daarna de pc af, koppel nu de CD-speler die aangesloten was in de eerste paragraaf los en koppel de eerder afgekoppelde CD-speler weer aan en test die op de dezelfde manier als in de eerste paragraaf.

Werkt dat allemaal, dan eens (met de pc afgesloten) beiden aansluiten en nu beiden testen. Werkt dát dan niet, dan lijkt het me dat er een conflict is, wat eigenlijk alleen kan voorkomen als het IDE CD-spelers zijn, beiden op dezelfde data-kabel en beiden als Master of beiden als Slave gejumpered.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb er nu maar 1 ingestoken
De DVD-rw,ik heb gedaan wat je vroeg,maar niks werkt,hij wordt herkent in windows en in de bios,maar hij wil gewoon weg niet open gaan,ligt het niet aan de voltage van de voeding?dat die te laag is om de cd-speler open te doen?

Dit zijn de voltages:
alle + polen zijn normaal,maar de - polen:
-12v = -8,33 v
-5v= -2,89

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou ze toch allebei even testen op de manier die ik aangaf. EDIT: Ik zie dat die voltages wel erg afwijken. Misschien is de voeding nu rot of van onvoldoende wattage om het te trekken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk kun je ook even de andere testen.

Echter, zie mijn edit van mijn vorige posting: Als de voltage-waarden die je aangaf kloppen, dan zijn die absoluut te laag. Ik zou dan de voeding verdenken als oorzaak van je probleem (wat je zelf ook al aangaf).

Tijs.

Het werkt niet,wat u daarnet zei,
En de voltages zijn correct,alleen raar dat de harde schijf geen probleem heeft met de voltages.

Mijn - voltages kloppen ook van geen kanten. Deze worden gewoon slecht opgemeten, niks om je druk over te maken. Anders, sluit alle andere apparaten af en sluit alleen het moederbord + de drive aan. Dan hoort hij toch open te gaan... Geen IDE kabel!

De voltages zijn echt te laag.

Probeer van iemand een voeding te lenen van voldoende wattage die de aansluitingen heeft die je nodig hebt, en bouw die voeding in ipv. de huidige. Misschien kun je zelfs een deal sluiten met de lokale pc-leverancier om een goede voeding (A-merk, zoals OCZ, CoolerMaster, BeQuiet, Zalman etc.) uit te mogen proberen en die terug te brengen als het geen oplossing biedt.

Hopelijk levert dat wat op.

Succes,

Tijs.

Mijn - voltages kloppen ook van geen kanten. Deze worden gewoon slecht opgemeten, niks om je druk over te maken. Anders, sluit alle andere apparaten af en sluit alleen het moederbord + de drive aan. Dan hoort hij toch open te gaan... Geen IDE kabel!

hij werkt ook niet zonder ide kabel,het enige wat kan miszijn is de voltages

zou het eraan kunnen liggen dat mijn pentium 4 hyperthreading ondersteund?
dan gebruikt hij 2 keer zo veel voltage
wat zijn de gevolgen van Hyperthreading uit te schakelen,en is mijn computer dan trager?
Pentium 4 3.20GHZ HT Tech.

Als je tot nu toe geen problemen had, dan moet (m.i.) de voeding de schuldige kunnen zijn.

Dus wat mij betreft ga je nu gewoon testen met een andere voeding. Zo moeilijk is dat niet.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan