DVD-RW niet meer te gebruiken op DVD bij TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

sappas

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2006
Ik heb DVD-RW's gekocht.

Een paar gebruik ik voor de DVD bij mijn TV en de rest voor mijn PC.

Nu wil ik enkele DVD-RW's die ik gebruik voor de PC weer gebruiken voor mijn DVD bij mijn TV.

Deze DVD's kan ik niet meer lezen op de DVD-TV en als ik ze probeer te formatteren op mijn DVD-TV dan kan ik dit niet meer.

De DVD's heb ik vervolgens geformatteerd op mijn PC maar ik kan ze nog steeds niet gebruiken op mijn DVD-TV.
Vermoedelijk zijn de DVD zodanig door mijn PC geformatteerd dat ik er nu alleen maar data op kan zetten.

Mijn DVD-TV is een Sony RDR-HX510.

Mijn vraag is de volgende:
Hoe kan ik de DVD-RW's zodanig formatteren en met welk programma op mijn PC zodat ik deze DVD-RW's weer kan gebruiken op mijn DVD-PC?

Heb je ze geformatteerd of gewist...
RW's normaal gesproken zou je ze wissen, maar als je ze gebruikt als "floppy" kun je ze ook formatteren. In NERO is dat bijvoorbeeld InCD PacketWriting.

Met wissen zou je ze ook echt wissen. Maar kies dan voor grondig..

RW's normaal gesproken zou je ze wissen, maar als je ze gebruikt als "floppy" kun je ze ook formatteren. In NERO is dat bijvoorbeeld InCD PacketWriting.

Beste Cookz bedankt voor je reactie.

Ik heb ze gewist met Nero 7 Premium en wel als volgt:
- Erase DVD.
- Vervolgens aangeklikt Volledig wissen herschrijfbare schijf.
Dat duurde vrij lang en de DVD kon ik niet lezen via mijn DVD-TC.

InCD PacketWiting staat niet vermeld als zodanig in de menu's van Nero 7 Premium.

Ben benieuwd naar je reactie.

Groetjes,

Sappas

Blijkbaar blijft ergens het "book-type" staan dat aangeeft dat het een data dvd is geworden.
Is er ergens in Nero een optie om het book type ook te wissen/overschrijven?

Waarschijnlijk in opties of extra's...ik heb al een paar jaar geen nero meer maar dat zou het wel eens kunnen zijn.

Nero 7 Prium werkt menu gestuurd en daar zie ik geen InCD PacketWriting.

Je kan ze wissen snel en grondig. De grondige manier zou overeenkomen met formatteren.
De grondige manier heb ik gedaan en de DVD-TV herkent de DVD niet.

Is er geen programma te downloaden van internet waardoor ik de DVD zo kan formatteren dat de DVD-TV de DVD herkent?

Groetjes,

Sappas

probeer de wissen functie eens vanuit de windows verkenner..dvd recorder met RW erin rechtsaanklikken en dan wissen of formatteren...

Overigens vreemd dat je de RW niet kan formatteren/wissen met de DVD recorder...wij hebben ook een sony en die doet elke DVD + of - RW zonder problemen...en ook de DVD's die ik in de PC heb gebruikt als data DVD

probeer de wissen functie eens vanuit de windows verkenner..dvd recorder met RW erin rechtsaanklikken en dan wissen of formatteren...

Overigens vreemd dat je de RW niet kan formatteren/wissen met de DVD recorder...wij hebben ook een sony en die doet elke DVD + of - RW zonder problemen...en ook de DVD's die ik in de PC heb gebruikt als data DVD

Beste Cookz ik ben vanaf 10 februari tot eind maart in het buitenland.

Is het goed dat ik eventueel daarna op mijn probleem terugkom.

Groetjes,

Sappas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan