DVD+RW probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
heel irritant probleem, dat ik niet opgelost krijg...

mijn pc crashed spontaan zonder waarschuwing zodra ik iets probeer te schijven op een DVD+R schijfje. Lezen gaat wel, formatteren ook, maar schijven gaat onherroepelijk en zonder waarschuwing fout. Systeem gaat helemaal op zwart.
Ter uwer informatie: om DVD´tjes te schijven, gebruik ik Nero 7 en InCD 5.5.0.5

Ik weet het niet zeker, maar ik verdenk het programma Proshow Producer (laatste versie 3.0.15). Sinds ik een updat heb gedaan van versie 3.0 naar deze versie, gaat het fout. Ik snap niet helemaal waarom. ASPI-layers lijken in orde (check met Nero Infotool) , en ook beide IDE-kanalen werken keurig in UDMA-mode. Voor de zekerheid het ik toch maar DMA mode handmatig hersteld, en beide ASPI-layers (Adaptec en Nero) vervangen.
Geen resultaat...... :mad: wie helpt???

Laatst bewerkt:
Proshow blijkt toch niet het probleem... heb het er helemaal afgegooid, alle registerentries verwijderd, maar het probleem blijft.
Foutmelding van windows is de volgende:

BCCode : 44 BCP1 : 86CEC008 BCP2 : 00000D63 BCP3 : 00000000
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1

Nero geüpdated met de laatste versie 7? er waren problemen met de combinatie met InCD.

Alle drivers uptodate? of juist niet voor bepaalde oudere videokaarten?

Een memtest laten lopen?

Zal toch een kwestie worden van deduceren, vraag mij alleen af wanneer dit probleem is ontstaan en wat er toen is geïnstalleerd.

Eventueel een systeemherstel van voor het probleem?

Probleem opgelost. Bleek uiteindelijk een conflict te zijn met InCD.
Kersverse installatie van Nero 8.1 Ultimate Edition gedaan, met daarbij InCD 5, alles werkt weer als een zonnetje.

Waardoor het nu gekomen is, is me nog steeds niet duidelijk. Heb verder niets geinstalleerd. In ieder geval de hele boel flink opgeruimd. Alle zooi die ik niet of nauwelijks gebruikt eraf gehaald, en daarna de bezem erdoor gehaald met TweakNow! RegCleaner.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan