DVD speelt hij niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tatjana1988

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2008
Hey,

Mijn probleempje is dat hij sommige dvd's niet afspeelt en andere wel.
Hij geeft hem wel aan als dvd bij Computer alleen het bestand van video is leeg. Dus hij speelt niet af in allerlei players zoals windows media player, quicktime player etc.
Het rare is dat hij wel afspeelt op mijn normale dvd-speler.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt

Welkom bij de Helpmij !

Wat is de extensie van de op die probleem DVD('s) staande bestanden?

M.a.w. een Worddocument heeft als extensie .doc of .docx
Een excelbestand heeft als extensie .xls of xlsx
Een avi heeft als extensie .AVI

Laatst bewerkt:
dat had ik eergister ook bij een dvd
ik heb toen overnieuw gebrand met een ander brandprogramma:)

Extensie???

Het is gewoon een dvd die ik heb gekocht in de winkel.
Als je bij deze computer kijkt geeft hij hem aan en normaal als je erop klikt is hij verbonden met een media player en start hem automatisch.
Nu krijg je de mappen en geeft hij aan audio en video en deze zijn allebei leeg. Dit geeft hij ook zo aan "er zijn geen bestanden in deze map".

Oké, een in de winkel gekochte DVD, da's helder, dan betreft het een normale DVD.

Als je toevallig Nero op je computer hebt staan, open dan eens Nero Show Time en probeer 'm daarmee te openen / bekijken.

Het zijn gewoon in Nederland gekochte normale DVD's?

Het enige dat ik nog kan verzinnen is dat de regiocode niet correct is.

Neem de DVD eens mee naar een kennis of zo en probeer het daar eens. Doet íe het daar óók niet, dan fzou je idd. aan de regiocode kunnen denken.

[edit] verborgen mappen en bestanden weergeven staat uitgevinkt in de verkenner? [end edit]

Laatst bewerkt:
Ik snap er echt geen tierelier meer van. De regiocodering was m'n laatste ingeving.
Test zo'n schijf voor de grap eens bij een ander in de pc. Dan weet je in ieder geval ietsiepietsie meer.

Nog meer over regiocodes:

Regiocode
Dvd-films kunnen een regiocode bevatten, die aangeeft op welk gebied de film gericht is. De standaard voor commerciële dvd-spelers schrijft voor dat de spelers alleen dvd's met hun eigen regiocode mogen afspelen. Hierdoor kunnen de filmmaatschappijen, om commerciële en logistieke redenen, de vrijgave en prijzen van dvd's in verschillende delen van de wereld beheersen. Veel dvd-spelers negeren echter de regiocode, of kunnen hiervoor worden aangepast. In de Verenigde Staten is dat verboden. De regiocode voor Nederland en België is 2.

Regiocode Gebied
0 Afspeelbaar in alle regio's
1 Verenigde Staten, Canada
2 Europa, Groenland, Zuid-Afrika, Lesotho, Swaziland, Japan, Egypte en het Midden-Oosten
3 Zuidoost-Azië, Zuid-Korea, Hongkong, Indonesië, Filipijnen, Taiwan
4 Australië, Nieuw-Zeeland, Mexico, Centraal-Amerika, Zuid-Amerika,
5 Rusland, andere voormalige landen van de Sovjet-Unie, Oost-Europa, het Indiase werelddeel, Mongolië, Afrika
6 China
7 Gereserveerd voor toekomstig gebruik
8 Internationale gebieden zoals vliegtuigen, schepen etc.

Regiocode 0 correspondeert niet met een regio, maar geeft aan dat een dvd in alle spelers moet kunnen worden afgespeeld. Er kwamen regio-0-spelers op de markt die elke schijf afspeelden. De filmmaatschappijen reageerden hierop door dvd-schijven te maken die niet in regio-0-spelers kunnen worden afgespeeld. Tegenwoordig is het mogelijk een dvd te kopiëren, en de regiocode te verwijderen.

Laatst bewerkt:
Nou op een andere computer geef hij aan bij powercinema dat de regiocode niet klopt maar realplayer pakt hem gelijk.

Wat moet ik nu doen?

Dan heb je de link niet (goed) doorgelezen........... dáár staat in dat er idd. risico's aan verbonden zijn. Veel simpeler is toch om gewoon de Realplayer te installeren voor die enkele probleem DVD?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan