DVD speler/brander niet gevonden door windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

InSaNiTy989

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2010
Hallo allemaal,

Ik zit met een vervelend probleem, namelijk dat mijn DVD drive niet meer gedetecteerd wordt ik windows 7. Dus zowel in deze computer als in apparaatbeheer niet. Het rare is dat mijn BIOS deze wel detecteert. Heb voor de zekerheid even een andere dvd brander erbij aangeschaft en aangesloten, helaas het zelfde resultaat.
Ik heb al een aantal mogelijke oplossingen geprobeerd: upper- en lowerfilters verwijderen uit het register (dit was niet mogelijk omdat er geen lowerfilters aanwezig waren), rebooten zonder aangesloten drive, daarna weer met aangesloten drive. Ook de schijfletter veranderen kan niet aangezien de drive er niet bij staat bij schijfbeheer. Volgens sommigen moet ik dan weer rebooten waardoor hij er weer bij moet komen staan, allemaal tevergeefs.

Heeft iemand de gouden tip voor mij?

alvast bedankt!

Groetjes InSaNiTY989

Hoi, bedankt voor de snelle reactie!
Heb het tooltje net 3x geprobeerd, helaas geen resultaat.
Het moet wel echt een fout van windows zijn volgens mij, want ik kan wel gewoon booten vanaf een cd/dvd...:confused:

helaas niet, er zijn geen herstelpunten gemaakt van de periode dat de drive wel werkte:(

Kijk nog eens in Apparaatbeheer. Ik zou verwachten dat er een SATA of IDE controller staat die nu niet gestart is (dus met een geel uitroepteken ervoor of een geel vraagteken of met een zwart kruis).

Hopelijk vind je daar wat.

Tijs.

Ik zie behalve een netwerkadapter niets dat fout is in apparaatbeheer. Ik zie ook nergens meer een tab staan met de dvd drives. Hieronder een printscreen van m'n apparaatbeheer:

printscreen devicemanager.jpg

Ik zie ook niets terug dat aansluit bij mijn vorige posting etc.
Ik heb geen tips meer voor je.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan