dvd speler doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

locita

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2009
Hallooo

Ik heb een laptop met qsi cdrw/dvd sbw242u .
Nou heb ik laatst mijn laptop leeggehaald en nieuwe xp erop .
Heb volgens mij alle juiste drivers enzo geinstalleerd. want hij word goed herkend door windows
Nou leest en schrijft hij wel muziek. kan muziek cd branden. en luisteren .
Kan alleen geen dvd bekijken , en probeerde een film te branden en dan herkent hij de lege dvd die ik erin doet ook niet. krijg dan de melding dat ik er een cd in moet stoppen.Als ik er een film in stop, dan herkend window s hem wel, want zie de naam van de film in beeld komen bij mijn schrijver via deze computer , maar hij doet hem niet afdraaien.
Kan iemand mij helpen tips geven:(:(

de drivers van af een andere locatie downloaden [kunnen beschadigd zijn]....

normaal zit er bij de hardware een dvd player zoals win dvd of iets dergelijks...misschien ben je die vergeten of is deze corrupt...

probeer een andere DVD af te spelen

of een andere dvd player proberen...

http://www.videolan.org/vlc/

Ja da kan het inderdaad zijn. Tijdens downloads kan er een paar prutskes verkeerd gegaan, zijn en daardoor kunnen de drivers beschadigen.

Wat je eventueel kan proberen,
is, Deze computer (Rechtermuisknop) eigenschappen, hardware, aparaatbeheer, en verwijder je dvd speler.

Doe daarna het volgende:
ga naar start, klik op uitvoeren en typ: regedit.
zoek daarna deze lokatie op:
HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/
dan zie je een rij nummers staan.
klik op 4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318
Vaak is het de bovenste, maar als je er op klik, dan zie je rechts vanzelf of dat het om het cd stationnetje gaat.

rechts staan een hoop sleutels, verwijder de sleutels upperfilters en lowerfilters.

Start nu het systeem opnieuw op, en kijk wat er gebeurd. Misschien dattie het ineens doet, misschien wiltie persee een nieuwe driver hebben.
Dat laatste lijkt me niet, want cd of dvd stationnetjes draaien met standaard drivers. Als er namelijk geen OS op staat, dan moeten ze het ook kunnen doen om een OS (xp, vista enz.) opnieuw er op te kunnen zetten.

Probeer maar eventjes.

dank je!!

en waar kan k dan nieuwe driver het beste downloaden? en welke moet k hebben?

Dvd speler

Heb deze stappen gedaan maar kan de laatste twee punten niet vinden .
Als ik nero start om dvd te branden doet hij hem heel lang coderen en uiteindelijk wil hij hem branden en dan zegt ie , stop een cd erin.
ook op scherm staat dat mijn dvd speler niet aktief is.??

en als k via hardware kijk en dan bij dvd speler,
dan geeft ie bericht dat hij correct werkt.

dvd speler

ja die heb k geinstalleerd maar mischien was ie niet in orde.
Mischien nog even installeren?

dvd speler

het gaat om hetzelfde probleem /laptop,
het gaat dus om een maxdata eco 3200 x
Heb dus alle drivers zoals in eerste topics gedownload. naarmijn weten ok.
Heb ook al geprobeerd via real player film te kijken maar geen resultaat.
als ik film wil kijken die ik gedownload hebt dan kan ik hem wel kijken, dus niet via mijn dvd speler maar via mijn harde schijf. .ligt dus niet aan media player. maar aan mijn dvd speler,.
als ik dus brand geeft hij geen medium aanwezig terwijl er wel een lege dvd in zit , heb ook andere dvd s geprobeerd.
Ik weet niet meer wat k kan doen .

dvd speler

en wil hem kijken via media player , heb ook real player maar maakt mij niet uit welk programma als hij het maar doet.
en film branden doe ik met nero, en dat gaat goed het proces totdat het daadwerkelijke branden beginnen gaat,dan vraagt hij om een cd/dvd .

dvd

en branden van muziek gaat wel ok. heb al aantal audio cd s gebrand en dat gaat goed.

nog steeds niet werkend

Nou ga nog een poging doen ,
mijn dvd speler doet het nog steeds niet , werd er even niet goed van maar wil toch wel graag dat hij het doet.

Zie vorige uitleg mischien kan iemand me alsnog helpen?
:eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan