dvd speler en brander verdwenen....?

Status
Niet open voor verdere reacties.

donjasnl

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2002
Nou, ik heb een dvd speler en een brander, ongeveer vier dagen geleden stopte mijn brander er ineens mee, was nog wel te zien, maar gaf geen enkele reaktie meer . Ik stopte er een lege dvd in, hij gaf nog een soort van klikje en toen was hij dood. aaaaaaaah
Dus ik vandaag een nieuwe gekocht. de oude eruit gehaald, de nieuwe erin gezet alle kabeltjes er weer goed in gedaan (zoals ze bij de oude ook zaten) en alles paste, ik de computer weer aangezet... duurde al ongelooflijk lang voor hij opstarte. zijn allebei de dvd's verdwenen...
dus ik kon ook de nieuwe niet instaleren, want daar had ik de cd speler voor nodig.
ik heb een benq dvd brander, een oude dvd speler, waarvan ik zo snel niet kan achter halen wat voor merk het is.

dus... iemand enig idee wat er mis kan zijn?
de bekabeling? foute instalering? virus? (heb ik wel verwijderd, die kwam overigens tussendoor, dus de oude brander was al kapot (of niet werkend) en de nieuwe brander nog niet ingezet(voor details over het virus...http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?p=98492#post98492))

ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Vriendelijke groeten,
Donja

Als je absoluut zeker weet dat je alles goed hebt aangesloten, zou je de volgende punten kunnen checken.

Kijk in je BIOS of de twee CR-ROM's vermeld staan.

Kijk in Configuratiescherm>Systeem>Hardware>Apparaatbeheer of bij CD-ROM de twee spelers vermeld staan,

En hoe? Met een rood uitroepteken of een geel vraagteken ervoor?

Als noch in de BIOS, noch in Apparaatbeheer de spelers vermeld staan, zou ik toch nog eens goed de installatie nakijken.
En of er geen ander hardware probleem is ontstaan.

Laatst bewerkt:
ik denk dat je ff op de achterkant moet kijken hoe de oude brander stond, master of slave.
De nieuwe zet je dus bijvoorbeeld op master als de oude ook op master stond.
Anders werkt het niet.

suc6:thumb:

Hoi Dosjanl

Ik heb 3 weken hetzelfde probleem gehad niets hielp.

Zie adviezen bij mijn probleem daar ben ik iedereen dankbaar voor.

Uiteindelijk heb ik gisteren mijn mail adressen en andere belangrijke documenten veilig gesteld.
Ik heb de software verwijderd en alles opnieuw geinstalleerd.
En ja hoor geen van de CDroms is defect alles draait weer perfect zelfs beter dan de laatste weken iets misschien een trojan heeft de drivers verwijderd terwijl ik Norton een firewall en Hitman gebruik.

Laurens :thumb:

oeps:o jahoor, sorry dat was het...
slave en master...
ik doe het niet goed met machtsverhoudingen, die negeer ik liever..
hahaha, maar goed, ze staan nu goed, en ze doen het beide weer...
dus mijn dank is weer eens onmetelijk groot...
opgelost!!
vriendelijke groeten Donja:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan