Dvd speler in laptop speelt niet meer af/installeert geen software..leest niet? Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marrccell

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2008
People,

Sinds een paar weken kan ik als ik bv. een dvd ( gebrand of ongebrand) niet meer afspelen in mijn laptop. Gisteren probeerde ik de nieuwe Norton 2008 te installeren maar de dvd speler draait even en nokt er dan mee. Ik krijg geen melding op mijn scherm.
Ik hoorde dat het iets te maken zou kunnen hebben met een update installatie van WMP? Ik heb zojuist WMP11 eraf gehaald, maar nog werkt het niet. Ook heb ik via :
Extra>internet opties>programma's>invoegtoepassingen beheren mediaplayer uitgeschakeld, dit werkt ook niet,nu dus weer ingeschakeld....
Wordt er een beetje moedeloos van.....:mad:

Wie heeft er een oplossing????

Groeten

Marcel

Laatst bewerkt:
het je het programma nero?

daarmee kan je je drive testen :thumb:

kijk daarvoor hier eens...
dan kan je hem ook gratis downloaden ;)

Ik heb via mail een antwoord op het topic ontvangen...
dit is het:
Hej,

Thx. voor je bericht. Ik heb geprobeerd Nero drive speed te downloaden,maar als uitvoer komt er een pop-up met : unable to initialize WNASPI32.DLL
Wat betekent dit?

Ik heb ook hotfix geinstalleerd maar er gebeurt nog steeds niks..ik hoor heb 'opstarten' en draaien maar ff later stopt ie er weer mee..

Groet,
Marcel

dan een antwoord voor die wnaspi32.dll
je zou die dll file hier kunnen downloaden...
deze moet je dan uitpakken als dat al niet gedaan zou zijn en in c:/windows/system32 plaatsen

dan was er ook nog dit bericht:
Heb van alles en nog wat gedownload, ook DLL files, alleen als ik dan moet openen geeft ie aan: wordt niet door Windows herkend.

wat heb je dan zoal gedownload?

dan was er ook nog dit bericht:

wat heb je dan zoal gedownload?

Het probleem is opgelost! Toen ik opstarte zat de Norton cd er nog in. Systeem gaf aan: checking boot cd..etc. Ik kon iets op de harde schijf zetten maar heb dit niet gedaan, ik had maar 6 tellen om optie 1 of 2 te kiezen, blijkbaar heb ik de jiste gekozen...Norton zit er inmiddels op en dvd / cd afspelen werkt ook weer...

In ieder geval bedankt voor je hulp.

Groet
Mrc

wel graag gedaan ;)
al heb ik niet helemaal begrepen wat norton heeft kunnen oplossen :P
want je kon eerst geen cd/dvd's lezen maar ja...

goed dat het opgelost is :thumb:
---
wel nog markeren als opgelost dan aub :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan