DVD speler leest schijf niet automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

frephi

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2006
Na allerlei gerommel in het OS zit ik et het volgende probleem: Mijn DVD speler en DVD brander lezen niet meer automatisch een schijf af als er een geplaatst wordt ( hebben ze wel altijd gedaan). In de verkenner geeft de PC aan dat de speler leeg is. Ik heb de hardware in apparaat beheer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Verder automatisch afspelen geactiveerd, maar dat heeft het probleem niet opgelost. De enige manier om de spelers aan de praat te krijgen is naar schijfbeheer in computerbeheer te gaan en de speler aan te klikken (er moet dan wel een schijf inzitten), daarna werkt hij zoals hij zou moeten, maar dit zou automatisch moeten gebeuren. Ik hoop dat iemand weet hoe dit op te lossen, anders zit er niks anders op dan een schone installatie doen.

:confused:eh.... hoeveel tijd heb je? Ik weet het zelf niet eens meer, maar het had te maken met het tijdelijk terugplaatsen van 2 IDE harddisks i.p.v. een defecte S-ATA harddisk. Omdat het BIOS (wat ik niet inde gaten had) voor de opstartvolgorde stond ingesteld om te booten van een 250 GB schijf, terwijl het OS op een 40 GB was geïnstalleerd, gaf Windows de grootte van de 250 GB schijf niet goed weer. Om dit op te lossen heb ik allerlei instellingen geprobeerd totdat ik door kreeg wat ik in het BIOS goed moest zetten. Dat eenmaal gedaan werkte alles weer goed behalve dus de optische stations.

:shocked:Nu blijkt ook de automatische windows updates niet meer te werken en moet ik alle updates handmatig installeren. Zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Uiteindelijk toch maar besloten tot een schone installatie, mede omdat er meer zaken niet normaal goed liepen. Na het aanpassen van enkele driveletters deed zich hetzelfde probleem voor en blijkt het veroorzaakt te worden door de USB cardreader. De installatie opnieuw gedaan met de de cardreader uitgeplugd en pas aan het einde van de installatie weer ingeprikt en nu werkt alles zoals het zou moeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan