DVD-speler niet herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorVerm

Redacteur
Lid geworden
11 mrt 2005
Na installatie van Windows 8 ziet mijn PC de cd-romspeler niet meer. Op zich heeft dat m.i. niets met die installatie te maken, maar ik meld het alleen even.
Het gekke is dat er wel een station A (diskettestation) wordt weergegeven, terwijl er in het geheel gaan diskettestation aanwezig is. Nu heb ik in de BIOS dat station uitgeschakeld en dus wordt het niet meer getoond. In de BIOS gekeken naar de instellingen betreffende de cd-romspeler en die staan naar mijn oordeel goed.
In apparaatbeheer zie ik geen cd-romspeler staan.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Ik heb diverse fix programmaatjes, op het forum aanbevolen, gebruikt maar zonder resultaat.

Kijk eens in apparaatbeheer of hij daar bij staat. Zoja, verwijder deze dan.
Schakel de PC uit en ontkoppel de DVD speler.
Start de PC, wacht tot Windows volledig is opgestart en log dan in.
Wacht tot Windows klaar is en schakel de PC weer uit.
Sluit de DVD speler weer aan en start de PC.
De speler zou nu automatisch moeten worden geïnstalleerd en dan weer beschikbaar moeten zijn.

Ik heb je raad opgevolgd Ed, maar zonder resultaat.

Welke fix programma's? Ook die van Roy Duineveld Cd/Dvd magic? [Moet wel via "Als Administrator uitvoeren" worden uitgevoerd en dan op Fix klikken en de pc herstarten.]

Tijs.

Of dit in een command box:

Code:
reg.exe add "HKLM\System\CurrentControlSet\Services\atapi\Controller0" /f /v EnumDevice1 /t REG_DWORD /d 0x00000001

Ook als Administrator.
Daarna de PC herstarten.

Laatst bewerkt:
@Tijs, had ik al geprobeerd, geen resultaat.
@Ed, dat was um, het is gelukt.

Beiden hartelijk dank.

Well done! :thumb:

@EdMoor: is die tip van jou alleen van toepassing op ATAPI/IDE CD/DVD spelers? Want (bijv.) op mijn laptop heb ik die registry-waarde niet (ik heb pure SATA harde schijf en CD/DVD speler) en daar werkt het ook zonder. :D

Tijs.

Laatst bewerkt:
Klopt helemaal :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan