DVD Speler opent niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarod

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2003
Berichten
85
Geheel willekeurig wil mijn DVD speler van mijn Asus A2500H laptop niet openen. Ik hoor vier tikken( het systeem probeert dan de DVD te openen denk ik) maar er gebeurt uiteindelijk niets. Met de hand is 'ie wel te openen, maar dat lijkt me niet zo bevordelijk voor m'n laptop. Het lijkt er op of een toepassing de DVD speler blokkeert, ik kan er echter niet achterkomen welke dat is. Heeft iemand een idee hoe dit kan ??


Groet, Jarod
 
Het kan zijn dat er net een tandje van de lade niet helemaal lekker zit. je kan proberen om met een paperclip toch de lade te openen als de laptop uitstaat. Daarna laptop opstarten, als het goed is sluit de lade vanzelf. Als het systeem volledig opgestart is de lade proberen te openen. soms wil dit wel helpen (als het geen softwarematig probleem was dan).
 
Handmatig ? bedoel je met een pinnetje ?

Probeer hem eens tijdens het opstarten te openen dan hebben de meest aplicaties nog geen invloed

Of start op met een win 98 diskette en doe hem dan open
 
Beide geprobeerd. Ook tijdens het opstarten opent dvd speler niet. Wel met de hand (nagel tussen behuizing laptop en dvd speler houden, opent zonder weerstand). Overigens sluit ie'niet vanzelf, heeft íe nooit gedaan. Ik moet 'em altijd handmatig sluiten.

Groet, Jarod
 
dat zelf niet sluiten is normaal bij een laptop
er zit een veertje wat gespannen staat en door een schakelaartje te openen ontspant het veertje zicht dan gaat de cd/dvd speler open
lijkt er op dat het haakje niet meer opent
 
Ik heb nog garantie. Ik ga er mee terug. Dank voor het meedenken.

Groet, Jarod
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan