DVD speler speelt geen schijfjes af.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appie26

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2012
Ik heb een HP Compaq dc7700p desktop computer met windows Vista erop.
Een wat ouder beestje. Omdat ik de pc aan iemand beloofd heb wilde ik even een schone installatie van Vista doen. Echter als ik de installatie dvd erin doe gebeurt er nix. De speler begint een beetje heen en weer te draaien maar verder nix. Kapotte speler dacht ik en heb er een andere in gezet. Ook van een Compaq.
Met deze speler heb ik hetzelfde. De dvd wordt niet gespeeld, ook bij een herstart wordt de dvd niet gespot. De DVD speler staat als eerste boot device. Bij apparaatbeheer staat de speler gewoon netjes in de lijst en werkt correct..... Niet dus. De speler verwijderd uit apparaatbeheer en de pc opnieuw opgestart zodat hij opnieuw wordt geïnstalleerd. Windows geeft geen fouten en de speler zou gewoon moeten werken maar een ook een film dvd wordt ook niet afgespeeld. Als ik de vista dvd erin stop en via verkenner op "verkennen" klik gaat de la open en vraagt om een schijf terwijl die er al in ligt!
Heb nu een schone installatie kunnen doen door de installatie DVD te converteren naar een bootable USB stick.
Die installatie is gelukt. Echter ook nu met de schone installatie erop wordt de originele installatie disk niet herkend....... Ik weet het niet meer. Deze speler is werkend uit een andere pc gehaald. Vandaar de gok dat het softwarematig was. Een herinstallatie heeft dus niet geholpen. Wat te doen??

Data-kabel al verwisseld..? Gekeken of de connector goed in de sloten zitten..?

Aansluitingen zijn ok. Heb ik gecheckt. Het kabeltje heb ik nog niet verwisseld. Zal ik vanmiddag ff doen.
Maar geen fout meldingen vanuit windows met een brakke kabel klinkt mij toch ook wat onwaarschijnlijk.
Maar goed, gaan we proberen.

Ik neem aan dat de installatie CD niet teveel beschadigd is? Als het nog niet blijkt te werken zou je van het model PC de SATA/AHCI drivers kunnen opzoeken. Ervan uitgaande dat het deze pc is (Weet ik niet zeker) maar dan kun je op deze website gaan en kijken naar de juiste Vista versie en vervolgens kun je eens kijken onder Storage drivers. Kans is groot dat de driver Intel AHCI and RAID Driver and Software Support heet, dat is hem in dat geval.

http://h20564.www2.hp.com/hpsc/swd/public/readIndex?sp4ts.oid=3232101&swLangOid=8&swEnvOid=2094

Succes

Deze site kende ik al. Ik zag bij apparaatbeheer trouwens 2 apparaten waarvan de driver niet was geïnstalleerd: PCI seriële poort en PCI simple communications controller. Na wat google werk de Simple Communications controller weer aan de praat gekregen. De PCI seriële poort driver krijg ik maar niet te pakken. Het nadeel van de HP site vind ik dat er zoveel opstaat dat ik geen idee welke driver ik moet downloaden voor welk probleem. Helaas in mijn enthousiasme een verkeerde driver gedowned waardoor mijn hele pc vol liep met vage progjes. Stupid!! Had beter moeten weten.
Maar anyhow nu maar weer opnieuw windows installeren. Met die vervuiling doe ik hem niet weg. Hierdoor kan ik helaas vanavond niet kijken wat die " Intel AHCI and RAID Driver" voor effect heeft. Hij staat er wel tussen.
Maar ff de schone installatie afwachten en dan weer door. Zag trouwens bij hoofdstuk "Firmware" ook een firmware update voor dvd rom staan. Klinkt ook alsof het er iets mee te maken kan hebben.

Hmmm. Gaat moeilijk worden ben ik bang..... Bovenstaand allemaal geprobeerd. Alle apparaten werken nu naar behoren volgens apparaatbeheer. Alleen doet de dvd speler het nog steeds niet. Heb net een derde speler ingebouwd en geinstalleerd incl. SATA kabel. Deze doet ook weer precies hetzelfde als de andere 2. Cd's worden niet gezien en niet afgespeeld...... Zou het dan het moederbord kunnen zijn? Ik snap het niet....

Muziek cd's worden wel herkend zie ik nu.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan