DVD-speler voor bij de TV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door maestro12

Van de opties die Tazman geeft zou ik juist de Daewoo kiezen, aangezien ik zeer goede ervaringen heb met Daewoo Telvisie's.

Als je het echt 'low budget' wil houden is Marquant bij de kijkshop misschien wel wat, maar hier zit weer geen tuner in.

Het regio vrij zijn vind ik niet interessant omdat het eigenlijk nooit voorkomt dat je DVD's uit andere regio's koopt (tenzij je natuurlijk buiten EU dvd's gaat kopen)

Ik zou dus wel voor de lenco kiezen al is het alleen maar de ondersteuning voor Svcd.
Regio vrij vindt ik zelf wel belangrijk want heb het al verschillende malen meegemaakt dat iemand een dvd huurt in de videotheek en thuis blijkt het geval ineens regio 1 te zijn en dat draait je dvd speler dus niet dan.

@falconetti
Nieuwe DVD spelers zijn regiovrij. Misschien dat je problemen krijgt met een DVD uit USA. Dat weet ik niet.

Juist de nieuwe dvd spelers hebben allemaal een regio code beveiliging en zeker de bekende merken.
de merken uit wat ik altijd noem de Bami landen zul je dat bijna niet tegen komen maar ga er maar vanuit dat 90% van de spelers die je koopt regio beveiligd zijn.
Juist om te voorkomen dat je DVD's uit amerika laat komen, dat is tegenwoordig een fluitje van een cent ff via internet bestellen en 5 dagen later in huis.
 
Geplaatst door tazman


Regio vrij vindt ik zelf wel belangrijk want heb het al verschillende malen meegemaakt dat iemand een dvd huurt in de videotheek en thuis blijkt het geval ineens regio 1 te zijn en dat draait je dvd speler dus niet dan.


Dat zou niet mogelijk moeten zijn, het is namelijk verboden voor videotheken om andere regio dvd's te hebben/verhuren.

Gplaatst door falconetti


Daewoo zou ik nu ook niet kopen. Daewoo is failliet gegaan. Verschillende divisies zijn doorverkocht. Op dit moment weet niemand welke divisie in welke handen zit en vooraal waar? Volgens inkopers: ellende dus, wat betreft fabriek garantie.


Daewoo Electronics in NIET failliet gegaan, ik denk dat je meer een verkooppraatje te horen hebt gekregen om een ander (c.q. duurder of voor de verkoper een groter winstmarge) merk te kopen.


Maar ik denk dat voor marianneke belangrijker is dat de prijs zo laag mogelijk is als dat de kwaliteit hoogstaand is.

P.S. Daewoo Motor Cars division is wel failliet gegaan maar heeft nu de steun van GM, lijkt me ook niet een probleem.
 
Ik heb dus al verschillende keren meegemaakt dat mijn moeder hier een dvd huurde die bij thuis komst dus niet wilde spelen.
Bleek een NTSC regio 1 dvd te zijn ;) oplossing was dvd speler ff regio vrijmaken en draaien die zooi.

of de videotheek het wel of niet mag daar ga ik me niet mee bemoeien feit is dat het gebeurd.

ff wat algemene info over regio's

Regiocode Gebied
0 Afspeelbaar in alle regio's
1 Verenigde Staten, Canada
2 Europa, Groenland, Zuid Afrika, Lesotho?, Swaziland?, Japan, Egypte en het Midden-Oosten
3 Zuidoost Azië?, Zuid Korea?, Hong Kong?, Indonesië, Philipijnen?, Taiwan
4 Australië, Nieuw Zeeland, Mexico, Centraal Amerika?, Zuid Amerika?,
5 Rusland, andere voormalige landen van de Sovjet-Unie, Oost-Europa?, het Indiase werelddeel, Mongolië, Afrika
6 China
7 Gereserveerd voor toekomstig gebruik
8 Internationale gebieden zoals vliegtuigen, schepen etc.

attachment.php
 

Bijlagen

  • regions.jpg
    regions.jpg
    38,5 KB · Weergaven: 75
Geplaatst door maestro12
Maar ik denk dat voor marianneke belangrijker is dat de prijs zo laag mogelijk is als dat de kwaliteit hoogstaand is.

In zoverre dat ik nu kan kiezen voor òf alleen voor die 125 euro een DVDspeler aan te schaffen, òf binnenkort een compleet systeem van een B-merk. Kies dan voor de langere duur toch liever voor iets meer kwaliteit.
Bovendien "leeft" muziekkwaliteit bij ons niet zo: goed is goed!

Overigens ga ik nu wat conclusies trekken voor mezelf:
* Ik weet nu waar ik op moet letten!
* DVD recorder valt zowiezo af
* Regiovrij is nog een vraag: zijn nu de meeste spelers wel of niet regiovrij?, speelde niet zo'n rol bij de aanschaf maar als ik nu hoor hoe dat met huur-DVD's gaat...
* bij voorkeur een DVDspeler van een alof niet bekend merk, maar wel met een goede garantie
* beginnersset van 200-220 euro is ook niet meer dan dàt, merk speelt dan niet zo'n rol begrijp ik
* gegevens op kieskeurig zijn vaak niet compleet (mn DVD+R/RW of DVD-R/RW weergave)

Ik ga me nu dus orienteren op alleen een goede DVDspeler met alle opties. Kan dan later altijd nog eens een goede versterker + boxen aanschaffen.

(Hou wel ook die Maxgear in gedachten, jammer dat daar geen reacties op zijn gekomen. Ben wat huiverig om bij Alternate wat te kopen vw garantie, lijkt me verder een goede speler ondanks dat het een onbekend merk is....)
 
Laatst bewerkt:
Nee, niemand probeerde mij iets te verkopen. Was net andersom, anders had ik een gekocht. Overigens: het zijn goede vrienden dus..
Daewoo auto zou ik ook nooit kopen. Rommel dat al meer dan 4 jaar in Roemenië wordt gefabriceerd.

Volgens eigenaar van grote elektronica zaak: we hebben ook ‘B’ merken maar men koopt deze ‘op eigen risico’. Het is dus rommel.
Heb net de aanbiedingen van nu binnen. Met MEGAMAX moet je uitkijken: vaak hebben ze de OP=OP aanbiedingen. Deze komen niet in de winkel maar wel in de folder. Gladde verkopers proberen je vervolgens iets anders aan te smeren!
Leuke aanbiedingen nu:
De Harense Smid: JVC home cinema set 339 Euro
MEGAMAX: ook JVC home set 299 Euro (OP=OP actie)
MEGAMAX: Goede DVD speler 99 Euro
OBJEKTIEF: Finlux home set 199 Euro (Finlux was vroeger van Nokia)
SCHEER & FOPPEN: heeft ook een home set voor 129 Euro maar dat is ‘B’ merk !!

Soms kun je nog wat van de prijs eraf krijgen. Werkt niet bij een V&D maar wel bij bovengenoemde winkels. Bij Media Markt kun je ook ‘pingelen’ over de prijs als je een studenten pasje hebt. Het is nooit veel (± 15-20 Euro) maar ik zeg altijd: alles is mooi meegenomen.

Oh, ja MEGAMAX heeft nu ook een DVD recorder van 399 (OP=OP) ;). Maar als ze het hebben….dan is het toch niets meer dan een veredelde videorecorder.
 
Andere vraag:
* wat is SVCD of VCD? Waarvoor gebruik je dat?
* als er staat Kodak Photo, kan ie dan alleen foto's lezen die met een Kodak-programma op de CD zijn gezet?
* wat is AC-3
 
Geplaatst door marianneke
Andere vraag:
* wat is SVCD of VCD? Waarvoor gebruik je dat?
* als er staat Kodak Photo, kan ie dan alleen foto's lezen die met een Kodak-programma op de CD zijn gezet?
* wat is AC-3

Svcd = Super video CD
vcd = Video CD

beide formaten worden voornamelijk gebruikt bij gedownloade films / zelf een dvd rippen naar svcd of vcd of eigen opname bv met een videocamera.

AC3 = een een audio codec en houd in dat het geluid via 3 kanalen gaat.
 
Heb enige tijd geleden een absoluut non-merk gekocht voor € 50,- bij de Mediamarkt en alles wat ik tot dusver in het apparaat heb gestopt wordt afgespeeld, FotoCD, DVD, opgenomen DVD etc.
 
@ tazman: en Kodak Photo? of moet ik letten op JPEG weergave?

Ik heb inmiddels deze site gevonden: http://wintips.filmt.nl/
staat ook wel veel op uitgelegd.

@ sigma: da's mooi! en dan voor dat geld...

Ik begin door zulke opmerkingen ook steeds weer aan die Maxgear te denken.
Zou het heel fijn vinden als iemand van jullie daar z'n mening over zou geven. Gelet op de formaat-mogelijkheden ed. Wetende dat "geluid"niet zo belangrijk is voor ons.
http://www.dvd.nl/hwreviews.php?id=25
 
De site is mijn site :D

foto cd wordt in principe wel door iedere dvd speler afgespeeld.

wat je vraag betreft over goedkope dvd spelers.
Omdat je eigenlijk als antwoord gaf dat je meer ging voor merk dan onbekend enz heb ik daar geen antwoord meer op gegeven.

zelf heb ik een hiteker ( ja uit een bami land ) ding 2 jaar geleden gekocht voor € 100 en draait nog steeds perfect en echt alles.
Heb een maand geleden voor mijn moeder een dvd speler gehaald € 60 bij mediamarkt en dat ding draait ook echt alles.
Het is maar net wat je wilt ?? die goedkope dvd spelers zijn leuke speel dingen draaien in 99% alles inclu Svcd , Ksvcd enz en zijn voor dat geld gewoon goed.
Wil je daarintegen een echt multimedia systeem hebben met speakers enz erbij ja dan zul je ff doormoeten sparen.

persoonlijk zeg ik ach voor € 60 een jaar of wat lekker films kijken zou die dan kapot gana na 2 jaar so what koop je weer een nieuwe voor dat geld.
 
Geplaatst door tazman
De site is mijn site :D
JEETJE, mijn complimenten dus!!!

wat je vraag betreft over goedkope dvd spelers.
Omdat je eigenlijk als antwoord gaf dat je meer ging voor merk dan onbekend enz heb ik daar geen antwoord meer op gegeven.
Dat is ook zo, maar ik ben een twijfelkont...
persoonlijk zeg ik ach voor € 60 een jaar of wat lekker films kijken zou die dan kapot gana na 2 jaar so what koop je weer een nieuwe voor dat geld.
Door jullie antwoorden ben ik nu ook tot deze conclusie gekomen! Geef nu niet meer dan 100 euro uit. Moet dus kunnen!
zelf heb ik een hiteker ( ja uit een bami land ) .
Ja, ik zag de nieuwe 1900 voor 79 euro, leek me inderdaad ook wel wat. Alleen de reviews over Hiteker op kieskeurig waren vrij negatief.
Wil je daarintegen een echt multimedia systeem hebben met speakers enz erbij ja dan zul je ff doormoeten sparen.
Ja, dat ga ik dus sowieso doen. En dat moet dan wèl een goed merk zijn. Laat die goedkope dan eerst maar 2 jaar z'n best doen.


ps
informatief:
http://www.dvdrhelp.com
http://www.regionfreedvd.net/players.html
 
Geplaatst door marianneke

Alleen de reviews over Hiteker op kieskeurig waren vrij negatief.
Ja, dat ga ik dus sowieso doen. En dat moet dan wèl een goed merk zijn. Laat die goedkope dan eerst maar 2 jaar z'n best doen.

Dvdrhelp.com is inderdaad een heel erg goeie heb daar veel info vandaan gehaald in het verleden.

Kieskeurig moet je niet te veel vanuit gaan ook bij dat soort sites gaat vaak op onbekend maakt onbemind ;)
Die hiteker van draait al zeker 2 jaar zonder problemen en die werdt toen helemala de grond in geboord.
 
Je zou ook eens kunnen kijken bij de plaatselijke videotheek. Bij ons zijn er twee die, als je €100 huurtegoed betaald, een DVD speler aan je kado doen.
Het huurtegoed is onbeperkt houdbaar, dus dan heb je eigenlijk voor niks een speler. Het is ook een no-name apparaat zonder boxen o.i.d., maar hij doet z'n werk prima.
 
Ik ga dit weekand even shoppen. Hier op het dorp wordt meestal niet zo veel gestunt, maar ik kijk wel eens.

Overigens is die Hiteker HE 1900 bij Megapool voor 59,95 te krijgen, alleen weten ze weer totaal niet wanneer die geleverd kan worden....

I keep trying....
inlove.gif
 
Heb even gebeld met Hiteker, zou binnen 1-2 weken uitgeleverd worden, dus met kerst moet ik de 1900 in huis kunnen hebben. Ik heb hem dus besteld.
2 jaar Nederlandse garantie erop, heel veel mogelijkheden en nog voor weinig ook!


Dank zij jullie hulp en uitleg heb ik een goed gevoel, dat ik een goede keus heb kunnen maken.
Heel erg bedankt allemaal!
thumb-up.gif
thumb-up.gif
thumb-up.gif
 
Geen dank veel kijk plezier tijdens de donkere dagen :D
 
Ik zat dus nog steeds te wachten op mijn bij Megapool bestelde Hiteker. Een telefoontje naar Hiteker: speler wordt voorlopig nog niet aan Megapool geleverd. Wordt nu bij Albert Heijn verkocht.

Daar is ie dus nu te koop voor (zonder bonus 149) 99 euro en dan zitten er 20 DVDfilms bij.
 
is ook geen slechte aanbieding dan als je er 20 dvd bij krijgt.
 
Vind ik ook geen slechte aanbieding maarre is die nog geldig ?? en ach ja voor die DVD's hoef ik het niet te doen.. maar het is mooi meegenomen..
 
De speler is nog niet bij alle filialen binnen. Hier waren ze afgelopen dinsdag binnengekomen.

Ik hoorde het van hiteker zèlf, heeft nl nog niet in de folder van AH gestaan.

AH-Aktie begint dus net / moet nog beginnen!

èn er zit ook een scartkabel bij, die moet je anders ook nog apart kopen. Zet hier morgen wel even een fotootje bij.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan