dvd speler weigert zelf gebrande dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theo1000

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2006
Hoi iedereen.

Sinds kort kan ik zelf dvd tjes branden. Dit lijkt goed te gaan. Dwz ik kan de dvd tjes wel afspelen in de dvd speler van mijn pc. Mij eigen dvd speler (van de tv) weigert deze zelfgebrande dvd,s echter. kan dit komen omdat dit een wat ouder model is of moet ik andere brandsoftware gebruiken.

De bestands indeling van de dvd tjes is CDFS.

Bedankt alszovast. Mvrgrt.:)

Kijk na welke DVD-schijfjes en welke Video-bestanden de losstaande DVD-speler kan aflezen.

Als he een oude DVD-speler is zou waarschijnlijk op DVD min branden en dus niet op DVD plus, het staat op de DVD schijf.

bedankt.

eh ik kan uit de gebruiksaanwijzing van mijn dvd speler niet op maken of hij dvd -r ook pakt.
en het is idd een wat oudere speler alhoewel van redelijke kwaliteit.

Maar er staat op de schijfjes idd dvd + r, je hebt dus ook dvd - r. Wat is het verschil ?

En geld dit verschil ook voor dual layer schijfjes ? Enfin ik zal eens in de winkel kijken naar zulke schijfjes en dat eens proberen.

:)

DVD pus kan wel min afspelen en anders om niet, je kan beiden nog te kopen en ik gebruik ze zelf ook..

Laatst bewerkt:
Ik las dat 16 speed erg snel is en dat alleen de betere media dat aankunnen. Zou het kunnen dat mijn dvd speler moeite heeft met op die snelheid gebrande schijfjes ?

even voor alle duidelijkheid, het is niet alleen dat ie niet speelt, hij herkent het schijfje ook niet bij de reading.

En in mijn pc doet ie het alleen met avs speler, windows media speler zeurt iets over kleuren terugbrengen maar dat zal er wel niets mee te maken hebben.

:o Sorry

Philips dvd 623

Wat ik uit de gebruiksaanwijzing op kan maken:

Dvd
Cd
Vcd (video cd)
Svcd

Ik kan niets vinden waar ik uit op kan maken of tie wel of geen dvd -r aankan.

Tanx

Hier staan de productspecificaties van je speler.
Tot slot nog meer productinformatie.
Het zou handig zijn als je in de handleiding kijkt welke bestandssoorten je speler kan lezen.
Bijvoorbeeld: DVD en finalized DVD+/-R/RW, Video CDs, Audio CDs, MP3 Discs, WMA Discs, JPEG Discs en DivX Discs?

Edit: of staat er gewoon niet meer in de handleiding?

Laatst bewerkt:
In mijn eigen handleiding idd niet anders had ik het nu wel vermeld. Op de site van jou link (produkt info) staat wel een hoop info waaronder ook dat ie zowel dvd + als - r af zou moeten kunnnen spelen.

Dat betekend dat het dus zin heeft om door te blijven zoeken.

tanx

De bestands indeling van de dvd tjes is CDFS.
Over die bestandsindeling las ik dit. Normaal heeft een DVD bijvoorbeeld VOB, MPEG of AVI bestandstypen.
En wat is een AVS-speler?
En als Windows Media Playerer een foutmelding geeft, is het misschien wél van belang in verband met het niet kunnen afspelen in je Philips DVD-speler.
Wat gebeurt er precies met WMP (10 of 11?)

Laatst bewerkt:
-dat CDFS is wat er tevoorschijn komt als ik via mijn computer het dvd station, met schijf erin, aanklik en vervolgens op eigenschappen klik. by the way bij eigenschappen staat ook dat het een cd rom station is. Klopt dit wel ? Het is toch een dvd station ? Heb ik dan eigenlijk wel een dvd gebrand ? of iets anders wat toch speelt in die AVS DVD speler.

-wat bedoel je precies met 10 of 11 bij WMP ?

-AVS dvd player 2.2. is een standaard gratis dvd spelertje.

-Dit is wat er tevoorschijn komt bij de oplosser van de betrokken foutmelding:0xC00D116A: Kan dvd-video niet afspelen Dus ivm de windows media player.

[0xC00D116A: Kan dvd-video niet afspelen

probleem oplosser :Voert u nog een programma uit waarvoor video-overlay wordt gebruikt?
U kunt slechts één exemplaar van video-overlay (waarbij bewegende beelden worden afgespeeld over andere afbeeldingen op het bureaublad heen) tegelijk uitvoeren. Overlay wordt bijvoorbeeld gebruikt voor WebTV, Microsoft NetMeeting en allerlei video-opnameprogramma's.

Sluit de andere geopende programma's om systeembronnen op de computer vrij te maken, sluit de dvd-speler en start deze vervolgens opnieuw.

Windows Media Player sluiten en opnieuw starten

Klik op Afsluiten in het menu Bestand.
Klik op Start en wijs Alle programma's aan. Wijs Bureau-accessoires aan, wijs Entertainment aan en klik op Windows Media Player.
Klik op Dvd-audio of Cd-audio in het menu Afspelen.
Als u in plaats van Windows Media Player een andere dvd-speler gebruikt, raadpleegt u de documentatie bij dat programma voor het opnieuw starten van de dvd-speler.

Kunt u een dvd afspelen nadat u andere programma's waarin video-overlay wordt gebruikt, hebt afgesloten?

Laatst bewerkt:
De mediaspeler reageert hetzelfde op een gewone dvd als op een zelfgebrande. Terwij AVS het in beide gevallen gewoon doet.

--wat bedoel je precies met 10 of 11 bij WMP ?
Gebruik je Windows Media Player 10 of 11?
Die AVS-speler heb ik gevonden. Ik kende hem nog niet, ik kreeg Cyberlink Power DVD op mijn PC geinstalleerd.
Dat is een prima DVD-speler die opvalt door zijn bijzonder goede geluidsweergave.
Als we eerst het WMP-probleem bekijken, dit is wat Microsoft er van zegt. Ik denk dat het handig is dat je in ieder geval download en installeert: K-Lite Codec Pack Full.
Als er tijdens de installatie gevraagd wordt of het OK is om een codec te vervangen, zeg dan Ja of OK.
Probeer daarna in WMP een DVD af te spelen.
Lukt dat nu wel?

aha wat blijkt ik heb geen 10 of 11 maar slechts nr 9 wmp moet met mijn 3gig/512/xp omhoog kunnen toch ?

Helaas heeft jou goede tip van het codec pack (nog) geen resultaat op geleverd.

Ik moet me nu echter weer even met andere zaken bezig gaan houden maar hou je zeker op de hoogte. Ik denk dat ik vanavond eerst maar eens een hogere versie van wmp gaan installen.

bedankt :thumb:

Okay, en als je er aan toe bent kijk dan naar dat CDFS-bestandsformaat.
En of je je brandprogramma (Nero 6 of 7?) alle goede instellingen meegeeft voor het branden.
Succes!

Mijn dvd,s bleken wel bekeken te kunnen worden bij anderen op hun speler. Terwijl hun dvd,s ook op mijn speler draaiden. Zou je dus gaan denken aan regio problemen, ware het niet dat die van mij regio vrij is. Bovendien brand mijn brander en dycrypter ook regiovrij dwz dat als mijn speler al een regio zou hebben dat dus geen probleem zou moeten zijn.

Ik heb nu echter op verschillende manieren geprobeerd een iso image te branden en dat levert nu wel afspeelbare schijfjes op. Het zit hem dus toch ergens in een instelling waar je geen last van hebt als je de iso standaard gebruikt. Wat dat CDFS en formaat gebeuren in het algemeen, dit moet ik nog bestuderen.

Nu is er nog een probleempje dat ik na het shrinken (indien nodig) de beeldkwaliteit niet geweldig vindt. Ook nog maar wat mee experimenteren.

Maar we komen de zaken iig wel nader.

Met vriendelijke groet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan