DVD Speler wel in Bios en Windows, maar speelt niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

vangarderen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jun 2011
Beste Forumleden,

Ik heb een Acer Aspire 8930 met een dvd/cd brander. Deze word netjes door de bios herkent en ook in windows is hij netjes te vinden.
Ik kan de speler ook d.m.v. het knopje openen. Als ik de speler weer dicht doe, dan brand 2 a 3 seconden het lampje en dan gebeurt er verder niets.

Inmiddels heb ik geupgrade naar de laatste firmware, maar zonder resultaat. Het type is: Optiarc AD-7580S

Als ik de speler er uit haal en opnieuw opstart dan zie de laptop hem niet meer en zet ik hem erna weer in, dan ziet hij hem wel, maar afspelen ho maar.......:-(

Iemand een idee of oplossing?

Ik hoor graag van jullie.

Groet,
Van Garderen

Laatst bewerkt:
MrMusic, wat doet dot tooltje.
Ik ken de fix voor de upper- en lowerfilters.

Maar wat doet dit tooltje precies?

Vangarderen: je had in appartenbeheer het sturrprogramma al eens verwijderd en herstart? Welk besturingssysteem heb je?
Had je de dvdromlens al eens schoongemaakt met wattenstaafje en lenzenvloeistof?

Het verwijdert alle gegevens van je speler uit het register. Na een herstart gaat Windows op zoek naar de stuurprogramma's en configureert hij het apparaat opnieuw.

Heb het programmaatje geinstalleerd en uitgevoerd. Helaas geen resultaat.
Ook had ik al eerder de uper en lowerfilters verwijderd. Ook dit dus zonder resultaat.

Als ik via deze computer klikt, blijft hij zeggen: geen cd/dvd aanwezig. En dan gooit hij zelf de speler open.

Lens heb ik ook al schoongemaakt.

Misschien ter aanvulling, opstarten vanaf een originele windows vista dvd werkt ook niet :-(

Alvast bedankt voor het mee denken.

Wat steek je erin?
CD/DVD/CDRW/DVDRW??

Zelf gebrand? Gesloten?

Probeer eens een andere cd /dvd?

maakt niet uit wat er in zit.

Zoals ik al zij een originele windows vista dvd pakt ie niet. Ook een gewone orginele film speelt hij niet af, maar ook gebrande data cd's en dvd's niet.

Het probleem is dat na het dicht doen van de slede, de dvd of cd helemaal niet gaat draaien.

Het wieltje waar de dvd in klemt kan ik wel met de hand draaien. Dus die zit niet vast.

Ik begin het idee te krijgen dat ie toch echt stuk is. Blijf het wel raar vinden dat verder alles gewoon werkt en dat hij ook gewoon door de bios en windows gezien word.

Groet,
vanGarderen

Wanneer de speler een mechanisch defect heeft, dan kan het wel kloppen natuurlijk dat zowel het bios als windows deze wel gewoon herkennen, ook al werkt de speler niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan